Android - największy problem Google. Nadchodzą zmiany

Android - największy problem Google. Nadchodzą zmiany17.05.2012 09:41
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Google ma problem. Problem nazywa się Android, a jego istotą (problemu, nie systemu operacyjnego) jest to, że jest bardzo podzielony. Na rynku funkcjonuje obok siebie jednocześnie kilka wersji tego systemu operacyjnego, niektóre nawet przystosowane do obsługi konkretnego urządzenia. Walka z iOSem o prym na rynku systemów operacyjnych na urządzeniach mobilnych jest w takich warunkach wyjątkowo utrudniona. Dlatego Google postanawia zmienić swoją strategię.

Dotychczasowy strategia Google polegała na wybieraniu jednego urządzenia, które miało być „okrętem flagowym”. każdej nowej odsłony Androida. W efekcie aktualizacje starszych urządzeń do nowszego systemu operacyjnego traktowane były po macoszemu a fragmentacja Androida wygląda mniej więcej tak, jak widać na infografikach przygotowanych przez Open Signal Maps – dziesiątki różnych urządzeń, przeróżne rozdzielczości ekranu i wielu producentów, którzy tak naprawdę muszą konkurować ze sobą nawzajem, konkurując jednocześnie z Apple. A Cupertino ma tak naprawdę tylko jednego smrtphone’a i jeden system operacyjny, które regularnie pojawiają się w nowych odsłonach.

Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. Gizmodo.pl)

Żeby przechylić w tej walce szanse na swoją korzyść, Google planuje teraz dawać dostęp do nowych wersji Androida wielu producentom i sprzedawać urządzenia mobilne bezpośrednio klientom. Przynajmniej tak twierdzą źródła Wall Street Journal.

Miałoby to bardzo duży wpływ na wszystkich operatorów komórkowych, którzy teraz przejmują na siebie dużą część marketingu urządzeń mobilnych. Według tych źródeł następna fala „okrętów flagowych”. Androida opracowywana jest we współpracy nie z jednym, ale aż z pięcioma producentami jednocześnie. Gadżety „Nexus” różnych producentów sprzedawane mają być bezpośrednio przez Google (Google Play?) klientom w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych.

Bezpośrednia sprzedaż internetowa ma swoje zalety, ma też i swoje wady. Bardzo dużo osób decyduje się na zakup dopiero kiedy fizycznie zobaczy urządzenie i ma możliwość je przetestować, choćby przez te kilka chwil w salonie operatora. A kiedy już jesteśmy przy temacie operatorów –. operatorzy subsydiują urządzenia mobilne, sprzedając je w pakiecie z abonamentami. Nie jestem przekonany, czy sprzedaż urządzeń w modelu bezpośrednim ma szanse przebić sprzedaż dotowaną przez operatorów komórkowych.

Zobaczymy, czy efektem tych działań będzie ujednolicenie oblicza Androida. Pierwsze urządzenia opracowane według tej strategii mają pojawić się na rynku pod koniec tego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.