Android czy iOS - kto rządzi na Facebooku?

Android czy iOS - kto rządzi na Facebooku?07.01.2013 12:42
Źródło zdjęć: © giznet.pl

Od początku swego istnienia Facebook nie przykładał przesadnej wagi do urządzeń mobilnych, serwując właścicielom smartfonów i tabletów nie nadające się do jakiegokolwiek użytku, okropne aplikacje niegodne miana dzieł największego serwisu społecznościowego świata.

Od początku swego istnienia Facebook nie przykładał przesadnej wagi do urządzeń mobilnych, serwując właścicielom smartfonów i tabletów nie nadające się do jakiegokolwiek użytku, okropne aplikacje niegodne miana dzieł największego serwisu społecznościowego świata. Zuckerberg i spółka z czasem zmienili swoje podejście do coraz liczniejszych posiadaczy urządzeń przenośnych, a zmianę toku ich myślenia dość dobitnie symbolizowało głośne przejęcie wspinającego się wówczas na szczyty popularności Instagrama.

Choć w mediach już od dłuższego czasu pojawia się mnóstwo spekulacji, dotychczas nie mogliśmy zweryfikować realnego wpływu mobilnych użytkowników Facebooka na osiągane przezeń rezultaty. Te zapewnił nam właśnie analityk Enders Analysis - Benedict Evans.

Choć Evan sam przyznaje, że część jego danych może nie do końca odzwierciedlać rzeczywistość (wszystko ze względu na błędne obliczenia w związku z mobilną wersją Facebook.com), to jednak większość z nich zdaje się czynić to zupełnie poprawnie. Kiedy jeszcze w 201. roku Facebook sam podzielił się własnymi statystykami odwiedzin wyszło na jaw, że aplikacja Facebook dla Androida posiada bazę 66 milionów unikalnych użytkowników w skali miesiąca, podczas gdy jej iPhone’owa odpowiedniczka dysponowała około 91 milionami unikalnych odwiedzin.

  1. miesięcy po tamtej publikacji sytuacja prezentuje się zgoła inaczej. W listopadzie zeszłego roku aplikacja Facebook dla Androida posiadała aż 192,8 miliona aktywnych użytkowników, bijąc swoją iOS-ową kuzynkę o 45 milionów regularnie logujących się posiadaczy konta na FB. Ogółem - z urządzeń mobilnych loguje się już ponad połowa wszystkich zapalonych „fejsbukowiczów”. To naprawdę imponujący rezultat - szczególnie jak na serwis, który wypuścił do sieci tak wiele beznadziejnych aplikacji.

Choć to Android zdaje się być największym zwycięzcą poprzedniego roku - warto zwrócić uwagę na na znaczący wzrost osób logujących się za pośrednictwem iPada (z kilku do 4. milionów w ciągu 12 miesięcy).

Trend jest zatem naprawdę wyraźny - jeśli moda na korzystanie z urządzeń mobilnych nie ustanie (a raczej nie ustanie) możemy spodziewać się kolejnych - oby genialnych - pomysłów ekipy Zuckerberga na skuteczne wyciskanie z nich kasy oraz rozszerzenia ich floty o kilka kolejnych, na razie trudnych do odgadnięcia pozycji. Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.