Amazon naprawdę nie zarabia na Kindle Fire HD

Amazon naprawdę nie zarabia na Kindle Fire HD05.11.2012 14:30
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Oczywiście – w całkowitym przeciwieństwie do Apple i Microsoftu wraz z ich podobnymi produktami. Firma IHS, która ujawniła niedawno, że podzespoły iPada Mini kosztują łącznie około 188 dolarów, postanowiła rozłożyć na części i ujawnić rzeczywistą wartość tabletów Kindle Fire HD i Microsoft Surface. Dzięki temu wiemy, że koszt materiałów potrzebnych do wyprodukowania pierwszego z nich to tylko (albo aż) 165 dolarów.

Oczywiście – w całkowitym przeciwieństwie do Apple i Microsoftu wraz z ich podobnymi produktami. Firma IHS, która ujawniła niedawno, że podzespoły iPada mini kosztują łącznie około 188 dolarów, postanowiła rozłożyć na części i ujawnić rzeczywistą wartość tabletów Kindle Fire HD i Microsoft Surface. Dzięki temu wiemy, że koszt materiałów potrzebnych do wyprodukowania pierwszego z nich to tylko (albo aż) 165 dolarów.

Robi wrażenie. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że sam tablet kosztuje w sklepach jedynie 3. dolary więcej. Uwzględniwszy w tej kwocie pozostałe obciążenia, jak np. research, czy wydatki na rozwój i marketing, wyjdzie nam na to, że Amazon rzeczywiście nie zarabia na swoim sprzęcie. Nie muszę chyba nikomu przypominać, że zupełnie inaczej do tematu podchodzi Apple, które – poza czysto bazowym urządzeniem – bardzo ceni sobie także kilka innych, być może nieco mniej istotnych rzeczy, jak np. design i oprogramowanie. Choć materiały potrzebne do złożenia iPada mini kosztują zaledwie o 23 dolary więcej od podzespołów Kindle Fire – ich cena różni się od siebie aż o 130 zielonych. Sporo – i chyba jednak przesadnie. Coraz trudniej dziwić się głosom, że nowy tablet Apple jest po prostu odrobinę za drogi.

Całkowicie inaczej wygląda sprawa z tabletem Microsoft Surface, którego z pozostałą dwójką raczej więcej rzeczy dzieli niż łączy. No, ale gwoli ścisłości: Gigant z Redmond wydaje dokładnie 27. dolarów na wyprodukowanie pojedynczego, 32 GB-owego egzemplarza tabletu Surface, za który w sklepach trzeba zapłacić równiutkie 500 dolców. Ma to sens, biorąc pod uwagę fakt, że w przeciwieństwie do Amazonu – MS raczej nie zarabia na sprzedawanych w trakcie użytkowania sprzętu treściach.

Co myślicie –. która z cen jest zbyt wygórowana?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.