80 procent młodych użytkowników Facebooka nigdy nie kliknęło w mobilną reklamę

80 procent młodych użytkowników Facebooka nigdy nie kliknęło w mobilną reklamę10.05.2013 09:00
Źródło zdjęć: © mkhmarketing / flickr.com / CC

Mimo że Facebook chwalił się niedawno, że jedna trzecia ich zysków pochodzi z reklam mobilnych, najnowsze badanie zlecone przez agencję marketingową Haygarth sugeruje, że w grupie potencjalnie najbardziej zainteresowanych użytkowników, reklamy mobilne Facebooka mają się źle.

Oczywiście w pewnym sensie mają się dobrze, czego dowodem jest to, że reklamodawcy są gotowi płacić za ich wyświetlanie niemałe pieniądze, jednak niekoniecznie musi to przekładać się na dotarcie ze swoim przekazem do młodego odbiorcy. Badanie, które przeprowadzone zostało przez YouGov wykazało, że 8. procent badanych użytkowników Facebooka w wieku od 18 do 24 lat w ogóle nie klika w reklamy mobilne. Nigdy, nieważne jak dużą powierzchnię one zajmują. Połowa badanych stwierdziła natomiast, że zupełnie nie interesują ich facebookowe strony poszczególnych marek.

Badanie daje też solidną odpowiedź na pytanie dlaczego mobilne wersje Facebooka tak szybko zyskały taką popularność. 4. procent badanych zadeklarowało, co akurat nie jest żadnym zaskoczeniem, że korzysta z mobilnych aplikacji Facebooka ponieważ pozwalają one pisać i konsumować treści „w drodze”. 31 procent stwierdziło, że korzysta z mobilnych aplikacji ponieważ są one szybsze niż wersja desktopowa, a 29 procent zadeklarowało, że są one po prostu wygodniejsze.

Przy tak dużej ilości użytkowników jaką ma Facebook, 2. procent młodych osób, które deklarują klikanie w reklamy mobilne, nadal przekłada się na ogromne ilości użytkowników, którzy trafiają tam, gdzie chciał tego reklamodawca. Ale można spodziewać się, że największa sieć społęcznościowa na świecie nie jest zachwycona tym wynikiem i będzie próbowała zrobić coś, by reklamy trafiały do jeszcze większej grupy osób.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.