5 przepowiedni dotyczących GSM

5 przepowiedni dotyczących GSM01.02.2008 09:27
Źródło zdjęć: © AFP

Redaktor DDJ, Jonathan Erickson, w pięciu punktach zawarł prognozy rozwoju rynku GSM i zjawisk społecznych jakie będą miały miejsce w 2008 roku.

Redaktor _ DDJ _, Jonathan Erickson, w pięciu punktach zawarł prognozy rozwoju rynku GSM i zjawisk społecznych jakie będą miały miejsce w 200. roku.

1. Stale będzie zwiększało się zainteresowanie Internetem w telefonie. Obecnie na świecie jest znacznie więcej telefonów komórkowych, niż komputerów. Połowa populacji ludzkiej posiada telefon komórkowy. Szacuje się, że na świecie jest około 3 miliardów komórek i 1,1 miliarda komputerów PC. Eksperci witryny _ Bango _ przewidują, że w trzecim kwartale 200. roku częściej będziemy używali do połączeń z Internetem telefonu, aniżeli komputera.

2. Nadciąga mobilna reklama. Przygotujcie się na mniej lub bardziej przyjemne "dodatki", do mobilnych treści. Mobilna reklama wygeneruje ponad 1. miliardów dolarów rocznie do końca 2010 roku.

3. Zobaczymy przejście z MMS-ów i SMS-ów na usługi typowo internetowe. Impulsem mają być coraz szerzej stosowane płaskie taryfy data. Nowy model zakłada również przejście z Internetu bazującego na zasadzie portali, na Internet oparty o wyszukiwarki. Wyszukiwanie danych ma funkcjonować w sposób zbliżony do funkcjonującego obecnie na komputerach. W 200. roku operatorzy zaczną używać Internetu jako podstawowej formy komunikacji z klientem, zamiast obecnie stosowanych SMS-ów i głosowych IVR-ów.

4. Nadchodzi era sprzedaży towarów i usług przez mobilny Internet. Usługi tego typu są obecnie codziennością w Japonii i Korei. Wkrótce trafią również na rynek amerykański i europejski. Azjatycki rynek zaadoptował się do tej formy sprzedaży dzięki rozwinięciu usług płatności elektronicznych, za pomocą telefonów. Zamiast kartą kredytową, czy gotówką, za zakupione przedmioty płacić będziemy naszymi rachunkami telefonicznymi.

5. Telefony i komputery będą się ściśle uzupełniały. Te dwa, odseparowane światy staną się jednością. Ludzie znacznie łatwiej będą mogli łączyć ze sobą świat PC i świat rozwiązań mobilnych. Zaleją nas mobilne wersje serwisów społecznościowych oraz umożliwiających wymianę plików i ich publikację w sieci. Nie będzie niczym dziwnym umieszczenie filmu z telefonu w serwisie _ YouTube _, czy zdjęcia na _ Facebook _ bez użycia komputera.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.