33% ludzi zrezygnuje z seksu dla Smartphone'a

33% ludzi zrezygnuje z seksu dla Smartphone'a22.09.2011 13:46
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Telefony komórkowe powoli odchodzą w zapomnienie. Jedynie przyzwyczajenie powoduje, że określamy tym mianem wielofunkcyjne urządzenia mobilne, które sukcesywnie je zastępują, a mianowicie smartfony. Systematycznie stają się one nieodłączną częścią naszego życia. Przy ich pomocy rozmawiamy, zdobywamy potrzebne informacje, poznajemy nowych ludzi, bawimy się.

Rynek smartfonów
Według danych firmy badawczej IDC, w II kwartale 201. roku na całym świecie sprzedano 106,5 mln egzemplarzy smartfonów, co stanowi wzrost o przeszło 60% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim.

Z analiz dotyczących polskiego rynku wynika, że smartfony stanowią ponad 40. wszystkich telefonów aktualnie sprzedawanych w naszym kraju. Według badań domu mediowego MEC, liderem polskiego rynku smartfonów wciąż pozostaje Nokia z 41,6% udziałem. Drugie miejsce przypada firmie Samsung z 25,6%, a trzecie Sony Ericsson z 20,4%. Dalej plasują się firmy HTC (15%), Apple (8,8%) i BlackBerry (5,1%).

Wśród systemów operacyjnych dedykowanych na smartfony największą popularnością cieszy się obecnie Android. Według badań instytutu Gartnera opublikowanych w sierpniu br., przeszło 40. urządzeń sprzedanych w II kwartale 2011 roku zostało wyposażonych właśnie w ten system operacyjny.

Użytkownicy smartfonów z Androidem to głownie aktywni internauci.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że codziennie surfują oni po sieci średnio przez 5. minut. Co ciekawe, najczęściej nie korzystają do tego z przeglądarki internetowej, a aplikacji, stawiając na szybkość i wygodę dostępu do informacji.

Współczesna komunikacja
Widok ludzi spacerujących z telefonem przy uchu od dawna nikogo już nie dziwi. Coraz częściej można jednak spotkać osoby uporczywie wpatrujące się w telefony, będące z nimi w żywej interakcji. Uśmiechają się do swoich urządzeń, rozmawiają z nimi, reagują na pojawiające się na ekranie treści, zupełnie jakby mieli naprzeciwko siebie żywego człowieka.

Co tak naprawdę robią?
Surfują po internecie, oglądają filmy, teledyski, ściągają muzykę, korespondują ze swoimi znajomymi bezpośrednio lub w ramach serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy nk.pl.

Trend ten nie umknął uwadze polskich operatów sieci komórkowych. Smartfony stanowią obecnie niemal połowę wszystkich sprzedawanych przez nich telefonów, a odsetek ten systematycznie rośnie.
Atrakcyjna cena w powiązaniu z szybkim, mobilnym dostępem do sieci www powodują, że smartfony stają się standardem. Co więcej, dla wielu użytkowników urządzenia te stanowią centrum życia towarzyskiego, a nawet zawodowego.

Doszło do tego, że smartfony na nowo definiują współczesną komunikację. Teraz za pomocą jednego kliknięcia możemy powiedzieć znajomym w której kawiarni siedzimy, umówić się na imprezę, wysłać najnowsze zdjęcie z wakacji, zakończyć związek poprzez zmianę statusu w serwisie społecznościowym czy zorganizować masową manifestację, jak w czasie ostatnich zamieszek na bliskim wschodzie. Takie różnorodne przykłady wykorzystania smartfonów można mnożyć. Co takiego mają w sobie te urządzenia, że zmieniają współczesny świat? Najważniejsze cechy można zawrzeć w trzech angielskich słowach: mobile, social, interactive.

Mobile
To, na co przede wszystkim pozwalają smartfony, a nie umożliwiały tego tradycyjne telefony komórkowe, to wygodne korzystanie z mobilnego internetu. Nie w takim modelu, jaki znamy ze starych dobrych komputerów osobistych, ale nowego, dynamicznego sposobu, gdzie transfer danych odbywa się w dużej mierze przez poszczególne aplikacje, gdzie sieć jest niejako dodatkiem do: Facebooka, streamingu muzyki, czatowania z przyjaciółmi czy sprawdzania połączeń komunikacji miejskiej. Smartfony do tego wszystkiego nie wymagają pośrednictwa stron WWW, oferując nam zasoby sieci zawsze i wszędzie, gdzie tylko mamy na to ochotę.

Social
Już od dłuższego czasu na relacje międzyludzkie duży wpływ wywierają serwisy społecznościowe, które dla wielu osób stanowią centralny punkt komunikacji ze znajomymi. Jest to możliwe w dużej mierze dzięki smartfonom, które pozwalają na korzystanie non stop z najróżniejszych serwisów tego typu. Dopiero taka swoboda dostępu oraz szerokie możliwości pod kątem współdzielenia treści, takich jak: zdjęcia, statusy, multimedia, lokalizacja, wydarzenia itp., jak również ich odbioru na dużych, przejrzystych wyświetlaczach, pozwoliły na pełną integrację aktywności z serwisami społecznościowymi.

Interactive
Wcześniej wspomniany stały dostęp do internetu i możliwość łatwego korzystania z serwisów społecznościowych zachęcają do interakcji. Wszystkie aktywności można podejmować szybko i spontanicznie. Wystarczy jedno kliknięcie, aby zaprosić na kawę znajomych będących w pobliżu. Dzięki odpowiednim aplikacjom można również „wspólnie“. robić rzeczy na odległość, np. biegać. To nic, że biegacze będą pokonywali trasy w innych miastach, za pośrednictwem dedykowanego oprogramowania są w stanie na bieżąco śledzić swoje osiągi i wzajemnie się dopingować. Inną formą interakcji może być wspólne wykorzystanie smartfona do rozrywki. Atrakcyjne gry, jak najpopularniejsza na świecie gra na urządzenia mobilne Angry Birds, pozwalają na dobrą zabawę w dowolnym momencie, a dotykowy ekran może krążyć z rąk do rąk, jak niegdyś dżojstiki 8-bitowych konsol. Ponad 300 mln pobrań wspomnianej gry świadczy o tym, jak bardzo pożądana jest nieskomplikowana rozrywka i pokazuje, że gry mobilne są dla każdego, niezależnie od płci i wieku.

Smartfony stały się integralną częścią współczesnego świata.
W przeprowadzonych niedawno w Stanach Zjednoczonych badaniach firma TeleNav zapytała dorosłych użytkowników urządzeń tego typu z czego zrezygnowaliby na okres jednego tygodnia, ze smartfona czy z innych zaproponowanych rzeczy. Okazało się, że w zestawieniu ze smartfonem aż 55% ankietowanych zrezygnowałoby z kawy, 33% z seksu, a 22% ze szczoteczki do zębów. Patrząc na atrakcyjne oferty smartfonów dostępnych na polskim rynku, możemy się spodziewać, że już wkrótce będą one nieodłącznym towarzyszem także naszych kieszeni i torebek.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.