180 mln licencji Visty na świecie - sukces systemu czy przemoc Microsoftu?

180 mln licencji Visty na świecie - sukces systemu czy przemoc Microsoftu?05.10.2008 15:30
Źródło zdjęć: © IDG

Microsoft opublikował najnowsze wyniki sprzedaży licencji systemu Windows Vista na świecie. Firma podkreśliła również szczególne znaczenie rynku indyjskiego, na którym sprzedano ponad 2 mln licencji Visty. Dane te, połączone z komentarzem dyrektora indyjskiego oddziału Microsoftu oraz niezależnych dystrybutorów sprzętu i oprogramowania w tym kraju, świetnie odzwierciedlają wątpliwości użytkowników z całego świata. Vista jest świetna czy polityka Microsoftu bezduszna?

Microsoft ogłosił, że na całym świecie sprzedał już ponad 180 milionów licencji systemu operacyjnego Windows Vista. Firma podkreśliła również szczególne znaczenie rynku indyjskiego, na którym do tej pory sprzedano ponad 2 miliony licencji Visty. Trzeba przyznać, że jest to bardzo dobry wynik.

Początkowo istniało wiele obaw co do sukcesu Visty. Użytkownicy narzekali na to, że system jest zbyt wymagający sprzętowo, niestabilny, źle zabezpieczony oraz niekompatybilny z wieloma programami i układami. Wciąż zresztą wielu użytkowników wyraża swoje niezadowolenie z działania systemu.

Mimo krytyki, Microsoft jest zadowolony ze sprzedaży Visty. Firma opublikowała komunikat, którym oznajmiła m.in.:

"_ Przez ostatnie półtora roku Microsoft przeprowadził szereg operacji by uczynić system Windows Vista jeszcze lepszym. Zarówno klienci biznesowi, jak i konsumenci zaadoptowali system i szereg zmian jakich w nim dokonaliśmy. Jesteśmy zadowoleni z dużego postępu, który dokonał się w systemie od tego czasu. Wyrazem tych działań jest fakt, że od rozpoczęcia otwartej sprzedaży systemy w styczniu 2007 sprzedaliśmy już 180 milionów licencji Visty na całym świecie _".

Prasanna Meduri, dyrektor oddziału Microsoftu w Indiach, powiedział, że wynik 2 mln sprzedanych licencji Visty w Indiach nie zostałby osiągnięty, gdyby nie współpraca ze strategicznymi partnerami jak HCL, HP, Lenovo, Sahara, Wipro czy Zenith, którzy sprzedawali komputery z systemem Vista domowym użytkownikom. Nie bez znaczenia są również różne inicjatywy firmy, która wychodzi ze swoimi produktami do klientów. Za doskonały przykład mogą posłużyć m.in. inicjatywy "Microsoft Learning Circle" czy "Microsoft Foundation Series". Bardzo ważnym punktem było także uruchomienie przez Giganta z Redmond platformy internetowej sprzedaży w Indiach. Obecnie za pomocą buyoriginalms.com można kupić oryginalne oprogramowanie Windows Vista, Office, Server, a także urządzenia Xboks, gry, akcesoria i wiele innych. Wiele podobnych aspektów sprzedaży systemu widać oczywiście również na rynku światowym.

Johny Nelison, właściciel Denzil InfoTech Mumbai, postanowił pokazać drugą stronę sukcesu Visty i powiedział wprost: "Tak, faktycznie rynek Windows Vista rośnie. Jest to jednak związane bardziej z koniecznością niż wyborem wielu klientów. Kiedy Microsoft przestał sprzedawać system nie było innej opcji od zakupu Visty. Wcześniej można było jeszcze zmienić dostarczoną Vistę na XP (_ tzw. downgrade _), jednak teraz nawet ta możliwość została zablokowana. Szkoda, bo wiele osób wciąż woli XP od Visty. Interfejs nowego systemu nie jest tak przyjazny użytkownikom i niektórym trudno się do niego przyzwyczaić".

Nelison dodał, że największym problemem Visty są bardzo wysokie wymagania systemu, które zmuszają użytkowników do poniesienia dodatkowych kosztów związanych np. z zakupem dodatkowej pamięci RAM czy karty graficznej. Całą wypowiedź zakończył stwierdzeniem, że upłynie jeszcze dużo czasu zanim użytkownicy całkowicie zaadaptują nowy system.

Venkat Raman, właściciel Vishal Computer Solutions Bangalore, zgodził się z wymienionymi argumentami i dodał, że "system Windows Vista będzie bardzo ważny w nadchodzących latach. Od ubiegłego roku sprzedaż systemu w Indiach wzrosła o ponad 10%".

Pytanie: "XP, Vista, a może Windows 7?" pozostawiamy do otwartej dyskusji.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.