Super-autobus zmniejszy korki

Wraz z rozwojem cywilizacji powstają nowe problemy dla większych aglomeracji. Największe miasta walczą z korkami stosując różne rozwiązania. Chińska firma Shenzhen Hashi Future Parking Equipment zaprezentowała niedawno koncepcję nowego super-autobusu 3D Fast Bus. Szeroki na dwa pasy jezdni i wysoki na 4-5 metrów może przewozić pasażerów bez utrudnień dla ruchu samochodów

Super-autobus zmniejszy korki

04.08.2010 | aktual.: 04.08.2010 12:11

Energii do poruszania pojazdu dostarcza system baterii słonecznych umieszczonych na dachu oraz dedykowana trakcja elektryczna. 3. Fast Bus dzięki swej konstrukcji jest super kondensatorem co daje możliwość szybkiego ładowania go i rozładowywania. Zestaw czujników ultradźwiękowych ostrzega samochody znajdujące się pod pojazdem, o chęci wykonania skrętu przez autobus oraz zbytniemu zbliżeniu się do jego bocznej ściany i kół. Ponadto, system informuje zbyt wysokie samochody jadące za busem, aby zmieniły pas i uniknęły zderzenia.

  1. Fast Bus może przewozić nawet 1200 osób z prędkością 40 km/h i pozwoli zmniejszyć korki nawet o 25 - 30%. Ponadto, czas potrzebny na jego wdrożenie jest znacznie krótszy, niż w przypadku popularnego obecnie metra - potrzeba roku na stworzenie 40 km przystosowanej trasy. Dla metra ten sam odcinek wymaga trzech lat prac.
Obraz
© 3D Fast Bus firmy Shenzhen Hashi Future Parking Equipment (fot. Shenzhen Hashi Future Parking Equipment)

Ciekawym dodatkiem jest usprawnienie sposobu komunikacji świetlnej w miastach. Dla poprawienia transportu autobusowego skrzyżowania wykrywają obecność tych pojazdów i odpowiednio blokują ruch. 3. Fast Bus ma również być wyposażony w ten system, co pozwoli na bezkolizyjne pokonywanie zatłoczonych ulic.

Sposób wsiadania pasażerów nie jest jeszcze konkretnie ustalony. Brane pod uwagę są dwie główne opcje: wsiadanie i wysiadanie z boków pojazdu, jak w klasycznym tramwaju lub za pomocą wbudowanej drabiny, umożliwiającej wchodzenie od góry.

  1. Fast Bus dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jest w stanie zaoszczędzić nawet 860 ton paliwa rocznie i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 2640 ton. Choć wydawać się może, że ten pomysł jest zbyt genialny, aby mógł być wprowadzony w życie, warto odnotować, że w Pekinie już zaplanowano wykorzystanie 186 km dróg w dzielnicy Mentougou jako trasa testowa nowego autobusu. Planowany początek prac budowy systemu ustalony jest na koniec bieżącego roku.

Poniższy materiał wideo to oryginalna prezentacja tego niesamowitego pojazdu. Dostępna niestety w chińskiej wersji językowej.

Komentarze (65)