Super-autobus zmniejszy korki

Wraz z rozwojem cywilizacji powstają nowe problemy dla większych aglomeracji. Największe miasta walczą z korkami stosując różne rozwiązania. Chińska firma Shenzhen Hashi Future Parking Equipment zaprezentowała niedawno koncepcję nowego super-autobusu 3D Fast Bus. Szeroki na dwa pasy jezdni i wysoki na 4-5 metrów może przewozić pasażerów bez utrudnień dla ruchu samochodów

Super-autobus zmniejszy korki

Energii do poruszania pojazdu dostarcza system baterii słonecznych umieszczonych na dachu oraz dedykowana trakcja elektryczna. 3. Fast Bus dzięki swej konstrukcji jest super kondensatorem co daje możliwość szybkiego ładowania go i rozładowywania. Zestaw czujników ultradźwiękowych ostrzega samochody znajdujące się pod pojazdem, o chęci wykonania skrętu przez autobus oraz zbytniemu zbliżeniu się do jego bocznej ściany i kół. Ponadto, system informuje zbyt wysokie samochody jadące za busem, aby zmieniły pas i uniknęły zderzenia.

  1. Fast Bus może przewozić nawet 1200 osób z prędkością 40 km/h i pozwoli zmniejszyć korki nawet o 25 - 30%. Ponadto, czas potrzebny na jego wdrożenie jest znacznie krótszy, niż w przypadku popularnego obecnie metra - potrzeba roku na stworzenie 40 km przystosowanej trasy. Dla metra ten sam odcinek wymaga trzech lat prac.
Obraz
© 3D Fast Bus firmy Shenzhen Hashi Future Parking Equipment (fot. Shenzhen Hashi Future Parking Equipment)

Ciekawym dodatkiem jest usprawnienie sposobu komunikacji świetlnej w miastach. Dla poprawienia transportu autobusowego skrzyżowania wykrywają obecność tych pojazdów i odpowiednio blokują ruch. 3. Fast Bus ma również być wyposażony w ten system, co pozwoli na bezkolizyjne pokonywanie zatłoczonych ulic.

Sposób wsiadania pasażerów nie jest jeszcze konkretnie ustalony. Brane pod uwagę są dwie główne opcje: wsiadanie i wysiadanie z boków pojazdu, jak w klasycznym tramwaju lub za pomocą wbudowanej drabiny, umożliwiającej wchodzenie od góry.

  1. Fast Bus dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jest w stanie zaoszczędzić nawet 860 ton paliwa rocznie i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 2640 ton. Choć wydawać się może, że ten pomysł jest zbyt genialny, aby mógł być wprowadzony w życie, warto odnotować, że w Pekinie już zaplanowano wykorzystanie 186 km dróg w dzielnicy Mentougou jako trasa testowa nowego autobusu. Planowany początek prac budowy systemu ustalony jest na koniec bieżącego roku.

Poniższy materiał wideo to oryginalna prezentacja tego niesamowitego pojazdu. Dostępna niestety w chińskiej wersji językowej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (65)