Polacy kochają pomagać SMS-ami Premium

Polacy kochają pomagać SMS‑ami Premium

Polacy kochają pomagać SMS-ami Premium
Źródło zdjęć: © ZoofyTheJi / sxc.hu
19.12.2012 11:56, aktualizacja: 19.12.2012 12:27

Jak wynika z badania "Komunikacja SMS w Polsce 2012" przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS, użytkownicy Internetu – niezależnie od płci – najchętniej zasilają konta organizacji charytatywnych za pośrednictwem SMS-ów Premium. Jednak to kobiety bardziej od mężczyzn angażują się w tego typu działalność (odpowiednio 63,7% do 45,5%). W ubiegłym roku SMS-ami o podwyższonej płatności Polacy przekazali na konta organizacji pozarządowych kilkanaście milionów złotych.

Ponad połowa (56,1%) uczestników badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012”. najchętniej angażuje się w akcje charytatywne za pośrednictwem SMS-ów Premium. Trend ten potwierdzają także wyniki zebrane od respondentów należących do grupy osób, które nigdy nie korzystały z usług Premium. Na pytanie o cel, w jakim byliby oni skłonni skorzystać z SMS-a o podwyższonej opłacie, blisko jedna trzecia (30,2%) wskazała na chęć wsparcia organizacji charytatywnej.

Najlepiej o pozytywnym stosunku Polaków do SMS-ów Premium wysyłanych w celach charytatywnych świadczą dane podsumowujące działalność największych organizacji charytatywnych w Polsce, które za pośrednictwem SMS-ów przyjmują pomoc dla swoich podopiecznych. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zaczęła wyszczególniać wpływy z SMS-ów w swoich sprawozdaniach finansowych od 200. roku.

W ciągu ostatnich 4 lat działalności organizacja Jurka Owsiaka za sprawą SMS-ów o podwyższonej płatności uzyskała kwotę 1. 842 081,65 zł (w 2011 r. z akcji SMS zebrano 2 736 136,65 zł). Fundacja TVN w samym tylko 2011 roku - za pośrednictwem SMS-ów - uzyskała kwotę 6 mln zł, Caritas Polska – niemal 3,5 mln zł, natomiast Fundacja Radia ZET, Stowarzyszenie Wiosna oraz Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko” – szacunkowo po około pół miliona złotych. Jak z kolei podaje Fundacja Polsat na swojej stronie internetowej, dzięki hojności i chęci wysyłania SMS-ów Premium w ramach akcji „Wystarczy chcieć” (start kampanii na początku 2008 roku), organizacja uzyskała do dziś łącznie 41 983 514,86 zł. W całości kwota ta została przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci. (dane za SerwerSMS.pl)

Od 201. roku SMS-y charytatywne zwolnione są z podatku VAT (ulga nie dotyczy SMS-ów wysyłanych z telefonów na karty pre-paid). Warunkiem zwolnienia z VAT dobroczynnych SMS-ów i połączeń telefonicznych jest m.in. prowadzenie akcji charytatywnej w ramach tzw. zbiórki publicznej.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)