Messenger: nowość w aplikacji. Facebook wprowadza tryb nocny
Messenger to pierwsza rzecz, którą sprawdzasz rano i ostatnia aplikacja, którą oglądasz przed snem? Facebook ułatwi ci życie. Gigant idzie drogą YouTube'a i innych społecznościowych gigantów, bo udostępnia długo oczekiwaną funkcję: tryb nocny.
02.01.2019 | aktual.: 02.01.2019 13:26
Dark mode, czyli opcja znana u nas pod nazwą tryb nocny, to ciemne tło w stronach i aplikacjach. Coraz więcej serwisów udostępnia taką możliwość, a niedługo dołączy do nich Messenger. Facebook już testuje nowość u wybranych użytkowników.
Facebook Messenger: dark mode na razie dla nielicznych
Fakt, że tryb nocny pojawia się i jest testowany, najprawdopodobniej oznacza, że za jakiś czas stanie się pełnoprawną funkcją w Messengerze i będzie dostępny dla każdego. To dobra wiadomość.
Dłuższa praca baterii. Włącz tryb nocny
Tryby nocne przydają się, jak sama nazwa wskazuje, wieczorami, kiedy jest już ciemniej, a my nie chcemy być atakowani jasnym światłem. Zalet jest więcej. Z badań Google wynika, że ciemny motyw znacząco przedłuża czas pracy baterii w smartfonie. Dziwić może jedynie, że Facebook wprowadza tę opcję tak późno. Już od dawna tryb nocny znajdziemy na YouTube, Twitterze czy WhatsApp. Oczywiście tryb nocny nie uruchamia się sam - to my decydujemy, czy chcemy z niego korzystać.
Messenger i tryb nocny: jak włączyć?
Jeśli chcecie sprawdzić, czy znaleźliście się wśród wybranych, zajrzyjcie do sekcji "Ja" w Messengerze. Facebook wprawdzie nie zdradza, gdzie przeprowadza testy, ale Polska kilkukrotnie miała wcześniejszy dostęp do nowości, więc niewykluczone, że ktoś "od nas" może się załapać. A gdy już funkcja wdrożona zostanie globalnie, na pewno was o tym poinformujemy.
Facebook chce, żebyśmy dłużej korzystali z Messengera?
Swoją drogą, wprowadzenie tak długo oczekiwanej nowości wcale nie musi być przypadkiem. Pamiętajmy, że Facebook traci użytkowników, a brak znaczących nowości to na pewno jedna z przyczyn odejścia.
Tryb nocny niejako kłóci się z niedawną opcją, jaką wprowadził Facebook. W aplikacji możemy sprawdzać, jak wiele czasu spędzamy w komunikatorzee. Facebook chciał przez to pokazać, że dba o swoich użytkowników i udostępnia narzędzia sugerujące, że czas na przerwę. Gigant nie jest wyjątkiem, bo to nowa moda wśród wielkich korporacji. Niektórym jednak trudniej będzie wyłączyć aplikację, skoro wygodniej - i teoretycznie zdrowiej dla oczu - będzie się z niej korzystało wieczorami.