ESA po głosach krytyki zabiera głos. Chodzi o używanie logo
Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) wyjaśnia, że jej emblematy misji oraz logo mogą być używane, ale pod pewnymi warunkami. Oświadczenie agencji rozwiewa wątpliwości dotyczące rzekomego zakazu ich wykorzystywania.
Europejska Agencja Kosmiczna w oświadczeniu przesłanym do Polskiej Agencji Prasowej odniosła się do medialnych doniesień, które sugerowały, że agencja nie pozwala na używanie swoich emblematów misji. "Chcielibyśmy wyjaśnić, że jest to nieprawda" - podkreśliła ESA w komunikacie.
To z pewnością odpowiedź, na pojawiające się wcześniej komentarze, że nie możemy jako Polska wyprodukować własnych materiałów z logo ani misji Ignis ani agencji kosmicznej ESA. Więcej na ten temat pisał Karol Wójcicki, popularyzator nauki, twórca strony "Z głową w gwiazdach".
ESA: logo i emblematy to własność intelektualna
"Emblematy misji ESA oraz logo ESA są chronione jako własność intelektualna, a ich użycie podlega określonym warunkom" - wyjaśniła agencja.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez ESA, emblematy mogą być wykorzystywane w celach edukacyjnych i informacyjnych bez konieczności uzyskiwania wcześniejszej zgody, o ile spełnione są określone wymagania. Szczegóły dotyczące tych warunków znajdują się w regulaminie korzystania z materiałów ESA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W określonych przypadkach trzeba uzyskać licencje
W przypadku niekomercyjnego użycia logo ESA, konieczne jest wcześniejsze uzyskanie zgody poprzez wypełnienie specjalnego formularza. Natomiast podmioty planujące komercyjne wykorzystanie logo i emblematów muszą uzyskać licencję, co wymaga wypełnienia formularza online, w którym opisano warunki licencyjne.
ESA podkreśla swoje starania, aby umożliwić społeczeństwu zaangażowanie w misje agencji i dzielenie się emocjami związanymi z eksploracją kosmosu. Europejska Agencja Kosmiczna zachęca do odpowiedzialnego i zgodnego z zasadami korzystania z jej emblematów i logo w ramach obowiązującego systemu licencji.