Zuckerberg zapowiada nowości na Facebooku. Czy wystarczą, by zatrzymać użytkowników?

Zuckerberg zapowiada nowości na Facebooku. Czy wystarczą, by zatrzymać użytkowników?26.03.2015 12:32
Źródło zdjęć: © Andrew Feinberg / CC

Podczas corocznej konferencji F8 Developer Conference w San Francisco przedstawiciele Facebooka opowiedzieli o zmianach i nowościach, szykowanych w platformie społecznościowej. Największe dotyczą komunikatora Messenger.

Podczas swojego wystąpienia na scenie Mark Zuckerberg zapewniał o tym, jak ważny dla Facebooka pozostaje Messenger jako platforma komunikacji i niezależna aplikacja. Chociaż ponad rok temu społecznościowy gigant pozyskał konkurencyjnego Whatsappa za łączną sumę 19 miliardów dolarów, a od kwietnia 2012 jest również właścicielem Instagrama, to zapewnia, że w jego strukturach jest miejsce dla trzech teoretycznie podobnych usług. Choćby dlatego, że Messenger ma się w najbliższym czasie mocno zmienić.

Facebook chce, by Messenger znacznie rozszerzył swoje możliwości, stając się czymś w rodzaju centrum komunikacyjnego dla jego użytkowników. Już bardzo niedługo pozwalać ma on na znacznie więcej niż tylko wysyłanie wiadomości do znajomych. Przede wszystkim twórcy niezależnych od Facebooka aplikacji dostaną możliwość umieszczania w nich przycisku Messengera. Dzięki temu będzie możliwe przesyłanie informacji bezpośrednio z nich do okna wiadomości, tak żeby np. wysłać znajomemu informację na temat kupionego przez aplikację biletu do kina.

Inną nowością będzie Messenger Business, za pośrednictwem którego użytkownicy będą mogli dokonywać rezerwacji czy zakupów bezpośrednio z poziomu komunikatora. Nowa platforma pozwalać ma także na kontakt np. z centrami obsługi klienta.

Chociaż zmiany i plany dotyczące Messengera to z pewnością najważniejsze informacje na temat przyszłości Facebooka, na konferencji znaleziono także czas na inne nowości. Jedną z ciekawszych z nich będzie nowy rodzaj klipów wideo, jakie wkrótce będzie obsługiwał portal. Mowa tu o materiałach kręconych w 360 stopniach za pomocą 24 kamer o wysokiej rozdzielczości. Będą się one mogły wyświetlać w strumieniu wiadomości, ale największą moc pokażą w połączeniu z goglami wirtualnej rzeczywistości, takimi jak Samsung Gear VR czy należący do Facebooka Oculus Rift.

Kolejną nowinką związaną z wideo będzie oczekiwana możliwość osadzania filmów z Facebooka na innych stronach. Przedstawiciele portalu mają nadzieję, że pozwoli im to w końcu na nawiązanie walki z YouTubem, aktualnie całkowicie dominującym w takich zastosowaniach.

Większość informacji, jakie podał ze sceny Zuckerberg, na razie zainteresuje przede wszystkim twórców aplikacji na Facebooka i działające w portalu firmy. Już bardzo niedługo mogą one jednak znacząco wpłynąć na to, jak korzystają z niego na co dzień użytkownicy. Pozostanie nam jeszcze przekonać się, czy nowości wystarczą, by zatrzymać w portalu uciekających z niego użytkowników. Pod koniec zeszłego roku pojawiły się doniesienia o tym, że szczególnie wśród młodych ludzi portal traci na popularności (szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

_ DG _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.