Zmierzch telewizorów tylnoprojekcyjnych

Zmierzch telewizorów tylnoprojekcyjnych28.12.2007 11:30
Źródło zdjęć: © Sony

Koncern Sony poinformował, że w lutym 2008 r. zakończona zostanie produkcja telewizorów tylnoprojekcyjnych. Powodem porzucenia tej technologii, kiedyś postrzeganej jako konkurencyjna wobec LCD i plazmy, jest spadający popyt.

Odbiorniki typu rear-projection ( tylnoprojekcyjne ) wykorzystują projektor oraz układ soczewek i luster do generowania obrazu na dużych wyświetlaczach. W lutym przyszłego roku wstrzymana zostanie produkcja takich telewizorów w trzech fabrykach Sony, w Japonii, Meksyku i Malezji. Japoński gigant chce skupić się na rozwoju produktów opartych o technologie ciekłych kryształów i organicznych wyświetlaczy elektroluminescencyjnych.

W ciągu sześciu miesięcy, od kwietnia do września 2007 r., produkcja tylnoprojekcyjnych telewizorów przyniosła firmie ponad 526 mln. strat. W październiku br. Sony obniżyła przewidywany poziom sprzedaży tych urządzeń w roku fiskalnym 2007-2008 aż o 43 procent - z 700 do 400 tysięcy, podczas gdy rok wcześniej wartość ta wynosiła 1,1 mln. Dla porównania, w tym samym czasie Japończycy spodziewają się sprzedać 10 milionów telewizorów LCD ( o 3,7 mln. więcej, niż rok temu ).

Sony idzie tym samym w ślady innych producentów elektroniki. W tym roku z technologii tylnoprojekcyjnej zrezygnowała już firma Seiko Epson, a Hitachi wycofało takie telewizory ze sprzedaży w Ameryce Północnej. Większość koncernów skupia się na tańszych technologiach ( LCD i plazma ), a Sony chce coraz mocniej wykorzystywać potencjał drzemiący w diodach OLED ( czego dowodem jest wprowadzony niedawno do sprzedaży w Japonii wyświetlacz XEL-1 - http://www.pcworld.pl/news/125604.html ).

Poważnym konkurentem Sony w tym segmencie może być południowokoreański Samsung, który ostatnio ogłosił opracowanie 31-calowego wyświetlacza OLED ( ma być zaprezentowany na najbliższych targach Consumer Electronics Show w Las Vegas ).

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.