Zdalny pulpit – oszczędność czasu i pieniędzy.

Zdalny pulpit – oszczędność czasu i pieniędzy.07.11.2016 10:13
Źródło zdjęć: © Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany

Podstawowym narzędziem pracy są dziś komputery. Każda awaria sprzętu i oprogramowania generuje poważne straty. Jak zminimalizować liczbę incydentów informatycznych? Odpowiedź brzmi: zdalny pulpit.

Incydenty informatyczne to chleb powszedni firm, których kapitał zależy od pracy wykonywanej przez ludzi na komputerach. Każda awaria sprzętu i oprogramowania powoduje opóźnienia w projektach, co w efekcie przyczynia się do strat finansowych. Pracodawcy są tego świadomi i traktują awarie komputerów jako oczywiste ryzyko związane z prowadzeniem biznesu opierającego się na infrastrukturze informatycznej. Kupując coraz droższy sprzęt i inwestując w specjalistów od zarządzania IT próbują zminimalizować straty. Tylko, że zatrudniony specjalista IT zamiast zajmować się zarządzaniem, dokonuje nieustannych napraw hardwear’u i softwear’u, biegając od komputera do komputera.

Przyzwyczailiśmy się do modelu, w którym administrator sieci to człowiek, który jest na każde nasze wezwanie - nieważne czy zepsuł się nam twardy dysk czy nie możemy samodzielnie zainstalować wtyczki do oprogramowania. Spodziewamy się, że problem zostanie rozwiązany natychmiast, jednak najczęściej musimy odczekać swoje, bo administrator “gdzieś krąży” mając na głowie więcej problemów niż nasze kłopot z oprogramowaniem lub dyskiem. Ten model zarządzania incydentami jest mało efektywny, o czym wiedzą wszyscy przedsiębiorcy, ale nie bardzo potrafią temu zaradzić. A rozwiązanie jest - wystarczy program do zdalnego pulpitu zintegrowany z systemem do zarządzania infrastrukturą IT.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu jest statlook. To system do kompleksowego zarządzania infrastrukturą IT, który daje pełen obraz naszej sieci informatycznej - od posiadanego sprzętu, poprzez stan zainstalowanego oprogramowania, po monitoring Internetu. Statlook to narzędzie, dzięki któremu informatyk od biurka musi wstać dopiero wtedy, gdy awaria komputerów czy serwerów ma podłoże czysto mechaniczne. Resztę problemów jest w stanie rozwiązać zdalnie. Poprzez zdalny pulpit

Zdalny pulpit zintegrowany z systemem statlook to autorskie rozwiązanie firmy, która od prawie piętnastu lat zajmuje się profesjonalnymi rozwiązaniami IT dla firm i instytucji publicznych. Narzędzie to zostało stworzone w oparciu o doświadczenia pracowników pionów IT, dla których możliwość zdalnego rozwiązywania problemów ze sprzętem i oprogramowaniem to priorytet. Zdalny pulpit systemu statlook został zaprojektowany tak, aby administrator mógł natychmiast połączyć się z komputerem użytkownika, dokonać diagnozy oraz naprawić problem.

Przejęcie pulpitu możliwe jest w trzech trybach: administrator wysyła z poziomu systemu użytkownikowi prośbę o zaakceptowanie zdalnego połączenia, wysyła tylko informację o tym, że ono nastąpi albo łączy się z wybranym komputerem w trybie “cichym”. Jest to ważne, ponieważ w polskim prawie niedozwolone jest monitorowanie lub kontrolowanie służbowych komputerów bez wiedzy pracowników. Statlook dzięki wbudowanym aż trzem opcjom połączenia, spełnia normy dotyczące ochrony prywatności i jest zgodny z wymogami prawa pracy.

Przy przejmowaniu pulpitu administrator może zdecydować, czy chce się połączyć w własnymi uprawnieniami, czy z uprawnieniami użytkownika. To ważne, ponieważ logując się z uprawnieniami użytkownika mam kompletny obraz środowiska w jakim pracuje. Bez wstawania od komputera administrator zyskuje dostęp do katalogów, plików, procesów i rejestru, którymi może dowolnie zarządzać i dokonywać na nich niezbędnych operacji. Tak więc jeśli problem pracownika z komputerem nie ma czysto mechanicznego podłoża, administrator jest w stanie usunąć wszelkie usterki, zainstalować potrzebne oprogramowanie, usunąć wirusy i zabezpieczyć komputer przed złośliwym oprogramowaniem. Statlook pozwala również na podgląd wielu pulpitów w czasie rzeczywistym, co jest istotne w przypadku potrzeby monitorowania większej liczby komputerów na raz. Jest to idealne rozwiązanie dla firm i instytucji, które posiadają więcej niż jeden dział lub oddział - wiele firm i instytucji funkcjonuje w ten sposób, a realnym problemem jest posiadanie zbyt małej liczby administratorów IT do ich obsługi. Statlook pozwala na zarządzanie sprzętem komputerowym z jednego miejsca, niezależnie od liczby działów czy lokalizacji.

Dzięki programowi do zdalnego pulpitu, zintegrowanego z systemem do zarządzania IT, jesteśmy w stanie poprawić tempo realizacji projektów, zmniejszyć awaryjność sprzętu i oprogramowania, lepiej zabezpieczyć firmową sieć przed zagrożeniami zewnętrznymi i będących często nieumyślnym działaniem użytkowników. Poprawa funkcjonowania i bezpieczeństwa sieci informatycznej oraz większa kontrola administratorów IT nad zachodzącymi w niej procesami z pewnością przełożą się na oszczędności i większe zyski.

Więcej informacji na temat zdalnego pulpitu i systemu statlook znajdziesz na www.statlook.com/pl

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.