Zawód: influencer. JelenieJaja: "W budowaniu żartu wszystkie elementy są ważne"

Zawód: influencer. JelenieJaja: "W budowaniu żartu wszystkie elementy są ważne"22.03.2019 11:12
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Humor na YouTubie kojarzy się różnie. Wśród masy kanałów o mniej poważnej tematyce, JelenieJaja starają się wyróżnić swoim bardziej abstrakcyjnym podejściem do humoru. Założyciele, Piotr Jeleń i Michał Floriańczyk, zgodzili się odpowiedzieć na nasze pytania.

Jakie było Wasze pierwsze wideo?
Piotr Jeleń: "Osiemnastka w tramwaju" - nagraliśmy je kilka miesięcy wcześniej, szykując się do otwarcia kanału. Mieliśmy na początku trochę tremy i stresu, ale nasze abstrakcyjne i pozytywne poczucie humoru zostało bardzo dobrze przyjęte przez ludzi w tramwaju. Uwielbiamy wkręcać innych, że jesteśmy kontrolerami biletów.

Ile czasu mija od nagrania do wypuszczenia wideo?
PJ: Potrzebujemy średnio tygodnia pracy, kilku dni nagrań i kilku na montaż. To również zależy od jakości i rodzaju produkcji. Produkcje kręcone kinową kamerą wymagają więcej pracy i większej ilości ludzi od materiałów kręconych z ukrytej kamery.

Jak często macie kontakt z fanami?
PJ: Często na naszych grupach na Facebooku informujemy o wspólnych akcjach i nagraniach. Ludzie często przychodzą po kilkanaście osób i wszyscy mamy zawsze dobrą zabawę i miło spędzamy czas.

Jak uczciliście 100 tys. subów, a jak pół miliona?
PJ: Pojechaliśmy na wakacje do Spały. Tam wkręciliśmy prezydenta na dożynkach. Był to jeden z naszych hitów internetu. Na pół miliona byliśmy w Cannes i tam wkręcaliśmy gwiazdy na czerwonym dywanie.

Kto zachęcił Was do tworzenia?
PJ: Od początków liceum mieliśmy zacięcie do nagrywania filmików, tworzenia filmowych komediowych treści. Kiedy spotkaliśmy się na studiach poczuliśmy podobne flow. Założyliśmy kanał rozrywkowy, gdzie mogliśmy realizować swoje talenty i pasje aktorskie i filmowe.

Jak współpracujecie z markami?
Michał Floriańczyk: Od trzech lat współpracujemy z największymi markami, które zaufały naszej twórczości i abstrakcyjnemu poczuciu humoru. Dzięki temu możemy realizować coraz ciekawsze projekty.

Jak długo planujecie być na YouTube?
MF: Tak długo jak YouTube będzie istniał i o jeden dzień dłużej.

Gdybyście mieli określić swoje poczucie humoru pod kątem gatunku, to pod jaki by podpadał?
PJ: Bardzo pozytywny i abstrakcyjny humor. Połączenie spontanicznych improwizowanych przed kamerą sytuacji z obmyślanymi i zaplanowanymi akcjami, biorącymi się z naszej wyobraźni i obserwacji ludzi, otoczenia, kultury, społecznych sytuacji. Nierzadko zabawne parodie, jak i kompletnie oryginalne i niepowtarzalne komediowe treści.

Lubicie antyhumor, czy uważacie, że nie ma takiej kategorii i wszystko może być żartem?
MF: Antyhumor to bardzo szerokie pojęcie. Nie akceptujemy obrażania drugiego człowieka, poniżania i pokazywania jego słabości. Wszystko co jest żartem, ale szanuje drugiego człowieka jest dla nas jak najbardziej do przyjęcia.

Strukturalnie, co powoduje, że żart jest zabawny, a skecz udany? Który element jest decydujący?
MF: W budowaniu żartu wszystkie elementy są ważne. Nawet najlepszy żart bez poczucia humoru odbiorcy może się nie udać. Tak samo nieprzemyślany żart skierowany do odbiorcy z poczuciem humoru może nie zadziałać. Najważniejszym elementem jest pewność siebie i energia z jaką podchodzimy do drugiego człowieka.

Kto jest Waszym komediowym idolem?
MF: Jeśli chodzi o polskich twórców, jest to z pewnością Cezary Pazura. Z zagranicznych Jim Carrey, a spośród Youtuberów Ed Bassmaster.

Jakie kanały na YT polecicie?
MF: Langusta na Palmie, Cyber Marian, Matura to Bzdura, Na Pełnej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.