Zakupy przez internet, ale w butiku: SWISS przyłączył się do nowego trendu

Zakupy przez internet, ale w butiku: SWISS przyłączył się do nowego trendu29.11.2019 16:13
Źródło zdjęć: © Swiss

Jeśli planujesz kupić komuś bliskiemu zegarek na gwiazdkę, możesz się miło zaskoczyć. Butiki SWISS wdrażają tablety i kioski, znacznie ułatwiające zakupy.

Fastfoody mają swoje kioski do zamawiania posiłków, a e-obuwie udostępnia maszyny mierzące rozmiar stopy i zamawiania butów online. Do trendu łączenia zakupów w sklepie z zakupami online przyłączyły się butiki SWISS, w których można kupić zegarki.

SWISS połączył świat zakupów internetowych z fizycznym sklepem i wziął to, co najlepsze z obu światów. Sieć ma ponad 130 butików stacjonarnych w całym kraju, a także dwa za granicą – w Tallinie i Helsinkach. W każdym ze sklepów znajduje się od 800 do 1200 unikalnych produktów. Poniekąd SWISS ma szczęście, że zegarki to przedmioty niewielkie i dzięki temu może umieścić tak imponujący asortyment w jednej placówce.

To jednak nic w porównaniu do zasobów sklepu internetowego Swiss.com.pl. Katalog sklepu internetowego zawiera ponad 22 tysiące produktów. Butik z taką ilością zegarków przyprawiałby o zawrót głowy. A jednak można obejrzeć wszystkie modele w jednym miejscu, do tego elegancko posortowane i z intuicyjną nawigacją. Jak?

22 tys. zegarków w każdym butiku Swiss

W 40 butikach SWISS możesz skorzystać z porady sprzedawców, samodzielnie przeglądać ogromny asortyment sklepu internetowego, wybrane modele zobaczyć na żywo, a nawet przymierzyć wybrany lub podobny model. Sklepy zostały wyposażone w 10-calowe tablety lub 32-calowe ekrany dotykowe. Dzięki temu SWISS elegancko łączy kanały sprzedaży online i offline. Sieć obiecuje, że w każdej chwili dostępnych jest 22 tys. modeli i każdy z nich możesz mieć w rękach w ciągu 48 godzin. Albo na ręku, jeśli kupujesz zegarek dla siebie.

Ekrany umożliwiają łatwe korzystanie ze sklepu internetowego SWISS i niejako rozszerzają asortyment pojedynczych butików, a przy tym wymagają niewiele powierzchni. Ponadto klient ma możliwość posortowania i filtrowania zegarków według kategorii, które go interesują, co znacznie ułatwia wybór idealnego modelu. To zadanie jest już dostatecznie trudne. Zegarek to biżuteria niezwykle osobista, mająca przy tym bardzo ważny aspekt użytkowy – dyktuje nam tempo życia. Kobiety nie zmieniają zegarków, jak kolczyki czy naszyjniki, a dla mężczyzn jest to często jedyna biżuteria, jaką noszą na co dzień.

Zapłać na miejscu, odbierz w domu

SWISS zadbał nie tylko o wygodę przeglądania oferty, ale też bardzo ciekawie rozwiązał sposób płacenia za zakupy. Klient może złożyć zamówienie samodzielnie na dużym ekranie lub skorzystać z pomocy obsługi sklepu i 10-calowego tabletu. Zegarek będzie mógł odebrać po 48 godzinach w wybranym sklepie albo odebrać w domu, jeśli zdecyduje się na wysyłkę. Można też od razu wysłać prezent do osoby obdarowywanej. Co ważne, wysyłka dla takich zamówień jest całkowicie darmowa.

Zapłacić można na miejscu, na przykład Blikiem. Ponadto dostępna jest płatność "przy kasie" gotówką lub kartą, w butiku przy odbiorze lub za pobraniem w przypadku wysyłki. Można też skorzystać z płatności odroczonej i przelewu online, które klient zrealizuje w dogodnym momencie. Dostępne są też raty "zero procent" i wszystkie promocje, łącznie z bezpłatnym grawerowaniem, przedłużeniem gwarancji i możliwością zwrotu przez 365 dni od daty zakupu.

Nikt nie chce twoich danych

Warto też zaznaczyć, że przy składaniu zamówienia w ten sposób klient nie musi rejestrować się w sklepie, podawać szczegółowych danych ani zapamiętywać kolejnego hasła. Obsługa SWISS poprosi jedynie o dane niezbędne do realizacji wysyłki, jeśli nie chcesz odebrać zegarka osobiście.

Obecnie urządzenia zostały wprowadzone do 40 butików. W 2020 roku projekt będzie dalej rozwijany. Prowadzący SWISS widzą duży potencjał w takim połączeniu kanałów sprzedaży – i słusznie. Niech pierwszy rzuci kamieniem, kto nigdy nie pokazywał czegoś sprzedawcy na ekranie własnego smartfonu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.