Yahoo z silnikiem wyszukiwawczym Bing?

Yahoo z silnikiem wyszukiwawczym Bing?27.07.2009 20:30
Źródło zdjęć: © IDG.pl

Wg nieoficjalnych informacji już niebawem użytkownicy Yahoo przeszukiwać będą sieć korzystając z wyszukiwarki Bing ze stajni Microsoft.

Wg nieoficjalnych informacji firma Yahoo jest bliska podpisania umowy z Microsoft, na mocy której silnikiem wyszukiwawczym portalu stanie się Bing, ze stajni giganta z Redmond.

Korzyści wynikające z ewentualnej współpracy odnieść mogą obie strony porozumienia. Yahoo obniży koszty związane z koniecznością utrzymywania i rozwijania własnego silnika wyszukiwawczego i prowadzenia rywalizacji z Google, a także będzie mogło umieszczać reklamy na własnych stronach oraz w wynikach wyszukiwania Bing. Dla Microsoft porozumienie z Yahoo może być szansą zbliżenia się do lidera branży i uplasowania się na drugim miejscu.

Wg najnowszych danych ComsScore udział wyszukiwań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem Yahoo spadł z 20,1. w maju 2009 r. do 19,6% w czerwcu, przy jednoczesnym wzroście wykorzystania narzędzi Microsoft ( z 8% do 8,4% ). Uruchomiona przez Microsoft na początku czerwca wyszukiwarka Bing wsparta intensywną kampanią reklamową online i ofline dynamicznie zdobywa coraz więcej użytkowników. I co ważne dzieje się to przede wszystkim kosztem mniejszych graczy ( w tym i Yahoo, dla którego współpraca z Microsoft może być ratunkiem przed odpływem swych użytkowników m.in. do... Bing.com )
Zdaniem analityków współpraca Yahoo i Microsoft zakończyć się może 30. udziałem na rynku wyszukiwarkowym i stanowić może jedyny sposób nawiązania rywalizacji z liderem branży Google ( wg czerwcowych danych ComScore Google posiada 65% udział na ryku wyszukiwarkowych w USA ). Trudno jeszcze mówić o ewentualnych rozwiązaniach w obszarze wizerunkowym (czy w Yahoo widoczne będzie logo Bing) oraz w zakresie oferty skierowanej do reklamodawców (czy podstawą systemu sprzedażowego stanie się platforma AdCenter od Microsoft czy Panama z Yahoo).
Rozmowy pomiędzy Yahoo a Microsoft toczą się już ponad półtora roku. Wg najnowszych doniesień obecna faza rozmów przynieść ma konkretne ustalena natury praktycznej regulujące zasady współpracy w obszarze działalności na rynku wyszukiwarek oraz reklam online.

Źródło: http://adage.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.