Wypukłe, proste - teraz zakrzywione. Jak to było z telewizorami

Wypukłe, proste - teraz zakrzywione. Jak to było z telewizorami08.05.2014 14:34
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Gdy w latach 30-tych ubiegłego wieku pojawiły się pierwsze telewizory, zapierały dech w piersiach. Nowy wynalazek był w równym stopniu unikatowy co zachwycający. Był to prawdziwy przełom w dziedzinie elektroniki użytkowej, która od tamtego czasu rozwija się w błyskawicznym tempie - zmieniając nie tylko jakość, ale i formę. Najnowsze osiągnięcie w tej dziedzinie, zakrzywione telewizory, to idea inżynierów Samsunga.

Pojawienie się telewizora zrewolucjonizowało dotychczasowy świat –. media, sztukę, a także sposób spędzania wolnego czasu setek milionów ludzi na całym świecie. Kolejny etap telewizyjnej rewolucji nastąpił w 1967 roku, gdy zaczęły się pojawiać pierwsze odbiorniki wyświetlające obraz w kolorze. Realizm był powalający! Mogliśmy na własne oczy zobaczyć otaczający nas świat dokładnie takim, jaki był – pełnym barw. Zachwycaliśmy się pokaźnych rozmiarów i wagi odbiornikami o wypukłych ekranach do czasu aż na początku obecnego stulecia pojawiły się telewizory LCD i plazmowe, a w późniejszym czasie LED i OLED. Pojawienie się płaskich, lekkich i smukłych telewizorów wywołało ogromny zachwyt. Dopiero wtedy dotarło do nas, że dotychczasowe telewizory CRT i ich obraz były dalekie od ideału. Nowe telewizory zachwycały osiąganymi przekątnymi ekranu i eleganckim designem, nie wspominając już o gigantycznym skoku jakościowym jaki wywołało zastosowanie rozdzielczości HD, a później Full HD.

Obecnie znajdujemy się w podobnym momencie w historii rozwoju telewizji, co 1. lat temu – u progu wielkiej zmiany i skoku jakościowego. Ogromnej zmianie ulega forma telewizorów. Były wypukłe, proste – teraz nadszedł czas na modele zakrzywione. Kolejny etap rewolucji w postrzeganiu obrazu telewizyjnego i kształtu samych odbiorników. Przykładowo, już w 2010 roku, zaraz po sukcesie swoich Smart TV LED, Samsung zaczął opracowywać koncepcję sprzętu następnej generacji - telewizorów zakrzywionych. Aby uzyskać doskonałe efekty, członkowie zespołów badawczo-rozwojowych spędzali całe dnie w kinach, oglądając ponad 3 filmy dziennie ze wszystkich możliwych miejsc w salach kinowych. Po licznych obserwacjach, doszli oni do wniosku że kluczem do zapewnienia widzowi wrażeń, które będzie mógł w pełni przeżywać, jest zakrzywiony ekran.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Budowa telewizorów uległa całkowitej zmianie –. zakrzywieniu uległ nie tylko panel telewizora, ale także płyta główna czy nawet śruby montażowe! Krzywizna nowych telewizorów wynosi 4200R. Liczba ta jest wynikiem dokładnych badań przeprowadzonych wśród konsumentów w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, podczas których obserwowane były warunki w jakich ludzie oglądają telewizję.

Przeprowadzone testy jednoznacznie udowodniły, że zdaniem konsumentów obraz na telewizorach zakrzywionych jest znacznie lepszej jakości. Można się w niego wręcz "zatopić", ponieważ zapewnia dużo szersze pole widzenia, zbliżone do tego, która ma ludzkie oko. Nawet zawodowi gracze podczas rozgrywek komputerowych osiągali lepsze wyniki, niż ci używający standardowego płaskiego ekranu. Krzywizna zapobiega zniekształceniom obrazu takim jak zakłócenia kontrastu i koloru na krawędziach ekranu, które możemy zaobserwować na płaskich ekranach. W efekcie, osoby oglądające obraz na ekranie zakrzywionego telewizora wykazywały się lepszą orientacją w testach.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Idealnie dopasowana krzywizna ekranu w połączeniu z rozdzielczością Ultra High Definition (czterokrotnie większą niż dotychczasowe Full HD) gwarantują najbardziej realistyczny i pełen szczegółów obraz jaki dotychczas mogliśmy zobaczyć na ekranie telewizora. Dopiero połączenie tych dwóch rozwiązań dostarcza uzasadnionych powodów do zachwytu nad głębią, jakością i detalami obrazu, maksymalnie zbliżonego do rzeczywistości. Pierwsze zakrzywione telewizory pojawią się w sprzedaży w Polsce już w kwietniu –. kolejny etap telewizyjnej rewolucji oficjalnie zawita do nas.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.