Wyniki Centertela po 4Q2008

Wyniki Centertela po 4Q200826.02.2009 17:18

Centertel w 2008 roku zanotował 8,635 mld zł przychodów - o 7,1% więcej niż w 2007 roku, kiedy wyniosły one 8,064 mld zł. 31. grudnia operator miał 14,182 mln klientów telefonii komórkowej (przyrost o 128 tys. w 4Q08 i o zaledwie 24 tys. w całym 2008 roku) co oznacza, że oddał w tej kwestii prowadzenie Polkomtelowi.

Centertel w 2008 roku zanotował 8,635 mld zł przychodów - o 7,1% więcej niż w 2007 roku, kiedy wyniosły one 8,064 mld zł. 31. grudnia operator miał 14,182 mln klientów telefonii komórkowej (przyrost o 128 tys. w 4Q08 i o zaledwie 24 tys. w całym 2008 roku) co oznacza, że oddał w tej kwestii prowadzenie Polkomtelowi.

Klienci postpaid stanowili 31. grudnia 43,5% bazy abonenckiej, czyli 6,167 mln (o 204 tys. więcej niż po III kwartale i o 611 tys. więcej niż na koniec 2007 roku). Klientów prepaid było 8,015 mln (spadek o 76 tys. w porównaniu z III kwartałem i aż o 588 tys. w 2008 roku).

_ Znaczącą część wzrostu rynku komórkowego w Polsce przejął czwarty operator infrastrukturalny oraz operatorzy wirtualni (MVNO). Według szacunków Grupy TP, łącznie przypadło na nich 30% przyrostu rynku pod względem wartości oraz prawie 50% aktywacji netto w 2008 roku _ - napisano w komunikacie.

| Liczba klientów | 4Q07 | 3Q08 | 4Q08 |
| --- | --- | --- | --- |
| Postpaid | 5,556 mln | 5,963 mln | 6,167 mln |
| Prepaid | 8,603 mln | 8,091 mln | 8,015 mln |
| NMT | 1 tys. | 1 tys. | 1 tys. |
| Razem | 14,158 mln | 14,054 mln | 14,182 mln |
Jak podaje Centertel w raporcie, w caym 2008 roku nie zwiększył się procent ludności w zasięgu EDGE - ciągle wynosi on 99,5%. Wyraźnie w IV kwartale zwiększył się zasięg UMTS (do 51,8% ludności z 34,8% z końca III kwartału i 25,5% z końca 2007 roku).

Centertel miał na koniec 2008 roku udział w rynku na poziomie 32,2% pod względem ilości klientów i 33,3% pod względem wartości sprzedaży. To w ciągu roku spadek odpowiednio o 1,9 oraz 1,2 punktów procentowych.

Oferta Orange Freedom osiągnęła udział na poziomie 28% w segmencie usług BSA.

| | Aktywacje netto | Razem |
| --- | --- | --- |
| 4Q07 | 6 tys. | 6 tys. |
| 1Q08 | 17 tys. | 23 tys. |
| 2Q08 | 17 tys. | 40 tys. |
| 3Q08 | 30 tys. | 70 tys. |
| 4Q08 | 27 tys. | 97 tys. |
Kluczowe wskaźniki:

Usługi niegłosowe:

udział w przychodach usług niegłosowych klienci usług szerokopasmowych (tys.)
1Q07 22,2% 105
2Q07 20,7% 131
3Q07 20,3% 159
4Q07 21,7% 223
1Q08 21,7% 262
2Q08 20,2% 297
3Q08 23,9% 327
4Q08 25,8% 352

ARPU w zł (ang. _ Average Revenue Per User _, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid postpaid zagregowane
1Q07 20,9 89,7 47,5
2Q07 21,8 91,8 49,3
3Q07 23,6 93,2 51,5
4Q07 21,9 89,8 48,9
1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6
4Q08 23,3 85,1 50,0

AUPU (ang. _ Average Usage Per User _, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid postpaid zagregowane
1Q07 36,1 190,6 95,7
2Q07 44,5 196,7 104,4
3Q07 44,5 192,9 103,9
4Q07 38,5 193,5 101,1
1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8
4Q08 58,0 208,6 123,1

SAC w zł (ang. _ Subscriber Acquisition Cost _, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid postpaid zagregowane
1Q07 14,7 502,0 136,8
2Q07 12,0 567,9 137,4
3Q07 13,0 546,3 125,8
4Q07 16,0 496,0 121,1
1Q08 13,4 509,8 127,0
2Q08 12,0 501,0 118,5
3Q08 12,2 468,5 103,8
4Q08 15,4 476,0 121,2

CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid postpaid
1Q07 11,2% 3,1%
2Q07 13,1% 2,6%
3Q07 12,3% 2,9%
4Q07 9,3% 3,1%
1Q08 16,0% 3,3%
2Q08 16,6% 2,9%
3Q08 15,7% 2,7%
4Q08 15,1% 2,5%
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.