Wprowadzał na rynek pierwszy telefon z klapką. Sergio Buniac, CEO Motoroli, mówi nam o planach marki na przyszłość

Wprowadzał na rynek pierwszy telefon z klapką. Sergio Buniac, CEO Motoroli, mówi nam o planach marki na przyszłość12.03.2019 18:17
Źródło zdjęć: © WP.PL | Bolesław Breczko

Motorola stworzyła pierwszy telefon komórkowy i przez wiele lat była liderem rynku mobilnego. W ostatnich latach marka nie radziła sobie już tak dobrze, jak kiedyś, chociaż jej smartfony są bardzo przyzwoite. Sergio Buniac uważa, że znów wrócą do pierwszej ligi.

Bolesław Breczko, WP Tech: Pracujesz w Motoroli od ponad 20 lat i bardzo dobrze znasz historię firmy. Podam ci teraz kilka dat, a ty powiedz mi, co ważnego dla was wydarzyło się w tym roku. Zaczynamy: 1983.
Sergio Buniac, CEO Motoroli: 1983? Nie byłem jeszcze wtedy w Motoroli, ale w tym roku wyszedł DynaTAC. Pierwszy telefon komórkowy w historii.

Źródło zdjęć: © Motorola
Źródło zdjęć: © Motorola

Tak. Następna data: 1996.
Wtedy dołączyłem do Motoroli i to był rok w którym pokazaliśmy StarTAC, pierwszy flip phone, telefon z klapką.

Zgadza się. 2004. Podpowiem: został okrzyknięty najseksowniejszym telefonem i znalazł się nawet na okładce Vouge
To oczywiście Razer V3.

Znów dobrze. Teraz ostatnia data. 2019
Właśnie zaprezentowaliśmy rodzinę smartfonów G7. W ciągu kilku tygodni w zaprezentujemy w Stanach pierwszy smartfon 5G. Kilka niespodzianek zaplanowaliśmy jeszcze na koniec roku.

Motorola jako pierwsza pokazała telefony z klapką. Teraz najwięcej mówi się o składanych smartfonach. Co myślisz o tym trendzie?
Cały czas ewoluujemy. Naszym DNA jest innowacja. Byliśmy pierwsi z telefonem z klapką, teraz jesteśmy pierwsi ze smartfonem 5G i cały czas sprawdzamy nowe opcje.

Motorola wraca na szczyt?
Zdecydowanie. Naszym głównym celem było przywrócenie stabilności firmie - co się udało. Mamy wzrosty w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Europie.

W swojej karierze miałeś okazję być podczas wypuszczania w świat przełomowych telefonów jak StarTAC czy Razer V3, które każdy chciał mieć. Czego potrzeba, aby zrobić urządzenie, które zdominuje rynek?
Myślę, że zdominowanie rynku nie jest celem samym w sobie. Celem jest zaprojektowanie telefonu, który zaspokoi potrzeby użytkowników. Tak było z naszymi poprzednimi telefonami. Naszą filozofią jest dawać to czego oczekują konsumenci. Jeśli to się nam się uda, to prędzej czy później zdominujemy rynek.

W 2014 Motorola została kupiona przez chińską firmę Lenovo. Jak dużo zostało dziś oryginalnej Motoroli, a w jakim stopniu jest to tylko logo?
Dobre pytanie. Motorola powstała jako firma inżynierów i nadal nią jesteśmy. Pierwsze przejęcie Motoroli było przez Google, które miało bardzo pro konsumenckie podejście. Dopiero później przyszło Lenovo z globalną siecią zaopatrzenia i z pozycją nr 1 na rynku komputerów osobistych. Jeśli połączysz wszystkie te elementy, to otrzymasz firmę, która ma wszystkie predyspozycje, aby zostać graczem nr 1.

Kilka lat temu pokazaliście waszą wizję na smartfon modułowy. Według mnie wasz pomysł jest idealnym rozwiązaniem tej idei. Dołączanie modów, które dodają smartfonowi nowych funkcji jest tak proste, jak to tylko możliwe. Mimo to rynek nie podchwycił trendu. Dlaczego?
Dla nas mody okazały się sukcesem. Sprzedaliśmy więcej egzemplarzy smartfonu Moto Z niż się spodziewaliśmy. Na początku obiecywaliśmy dwie generacje modów, teraz jesteśmy już w czwartej, czyli trend nadal jest żywy. Dzięki temu możemy dziś zaoferować pierwszy smartfon 5G w postaci moda dołączanego do starszego smartfona w technologii 4G. Widzimy też, że osoby, które kupiły Moto Z zostały z tą marką i kupują kolejne wersje naszego modułowego smartfona.

Źródło zdjęć: © WP.PL
Źródło zdjęć: © WP.PL

Ok. Pytanie na koniec. Powiedz mi coś o Motoroli co zaskoczy czytelników.
Myślę, że zaskoczeniem może być nasza konsekwencja. Jesteśmy firmą, która stale spełnia swoje obietnice, a nasze telefony najszybciej dostają aktualizacje. W tej branży najważniejsze są konsekwencja i innowacja. A my mamy obie te rzeczy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.