Windows Phone zyskuje, ale bardzo powoli

Windows Phone zyskuje, ale bardzo powoli19.07.2012 11:01
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Dane przedstawione dzisiaj przez Strategy Analytics wskazują na to, że dobre przyjęcie Nokii Lumia 900 nie wpłynęło znacząco na udział w rynku smartphone’ów z systemem operacyjnym Microsoft. Przynajmniej w Stanach.

W tym roku spośród 12. milionów urządzeń, które szacunkowo zostaną tam sprzedane, tylko 4 proc. działać będzie pod kontrolą systemu operacyjnego z Redmond. W porównaniu z rokiem poprzednim będzie to wzrost o 1,5 miliona sztuk, jednak nadal jest to za mało, jeśli chce się konkurować z Androidem i iOS. Nie są to dobre wiadomości dla Nokii, która postawiła wszystko na Windows Phone w nadziei, że uda jej się „odczarować” amerykański rynek i odzyskać utraconą pozycję globalnego lidera sprzedaży telefonów. Fiński producent ma zaprezentować jutro swoje wyniki finansowe za pierwsze 2 kwartały tego roku. Porównanie wyników sprzedaży telefonów z Symbianem i smartphone’ów z Windows Phone będzie bardzo interesujące nie tylko dla kierownictwa Nokii i Microsoftu.

Tymczasem analitycy Strategy Analytics uważają, że 4 proc. udziału w rynku to całkiem niezły wynik: - _ Uważamy, że cztery procent to cel, który można osiągnąć. Jeśli tylko Nokia dostarczy kilkaset tysięcy dodatkowych urządzeń do Stanów w tym roku, zostanie on osiągnięty. _ - Neil Mawston, Dyrektor Wykonawczy Strategy Analytics uważa, że Windows Phone ma pewien potencjał, jednak Microsoft musi wprowadzić wsparcie dla procesorów wielordzeniowych, poprawić Marketplace i poszerzyć gamę dostępnych telefonów.To ostatnie jednak zależne jest od zainteresowania konsumentów tą platformą.

Mawson ma jednak jeszcze jedną radę dla Microsoftu: „rozważyć zmniejszenie opłat licencyjnych nakładanych na producentów telefonów.”. Pomysł na zainteresowanie producentów niezły, choć w czasach darmowego Androida wcale nie musi się okazać strzałem w dziesiątkę.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.