"Windows, jakie znamy, musi odejść"

"Windows, jakie znamy, musi odejść"14.04.2008 14:00

Microsoft musi wprowadzić radykalne zmiany w Windows - w przeciwnym wypadku temu systemowi operacyjnemu grozi zapaść i marginalizacja. Tego zdania są dwaj analitycy firmy Gartner.

Michael Silver i Neil MacDonald w trakcie prezentacji na konferencji Gartnera w Las Vegas przekonywali, że koncern z Redmond nie reagował na sygnały dobiegające z rynku, a teraz ugina się pod własnym ciężarem i na dodatek musi na wielu frontach stawiać czoła konkurencji. Do problemów komputerowego giganta analitycy zaliczyli gwałtownie rozrastający się kod systemu Windows, co w praktyce uniemożliwia szybkie opracowanie nowej wersji OS-a ze znaczącymi zmianami. Zdaniem Silvera i MacDonalda, dowodem takiego stanu rzeczy jest Vista oraz 5-letni okres rozwoju tego systemu, w trakcie którego prace przerwano i rozpoczęto na nowo.

To głównie z tego powodu Vista przyniosła przede wszystkim przyrostowe poprawki - uważają przedstawiciele Gartnera. "Większość użytkowników nie rozumie walorów Visty lub nie postrzega Visty jako systemu lepszego od Windows XP na tyle, by na niego migrować. Dla Microsoftu, jego ekosystemu i klientów, sytuacja jest nie do utrzymania. Windows takie, jakie znamy, musi zostać zastąpione" - twierdzą obaj panowie.

Użytkownicy chcą mniejszego systemu, który może działać na tańszym, mniej wydajnym sprzęcie. Przygotowanie kolejnej wersji OS-a zajmuje producentowi zbyt dużo czasu, firma w zakresie wprowadzanych innowacji jest wyprzedzana przez konkurencję, a w przyszłości - być może już w ciągu najbliższych trzech lat - może mieć problemy w konkurowaniu z aplikacjami webowymi lub małymi, wyspecjalizowanymi urządzeniami elektronicznymi.

Z analiz innej spółki badawczej, Forrester Research, w której sondażu wzięło udział 50 tys. użytkowników biznesowych, wynika, że do końca 2007 r. jedynie 6,3 % ankietowanych pracowało na Viście. Najnowszy system Microsoftu zwiększał udział w rynku kosztem Windows 2000, natomiast pozycja XP pozostała niemal nienaruszona.

Jakie rady mają zatem analitycy Gartnera dla Microsoftu? Postawić na technologie wirtualizacji, ułatwić przechodzenie od starszej do nowszej wersji "okien", przemyśleć strategię licencyjną i opracować system o strukturze modułowej, który można poszerzać lub miniaturyzować w razie potrzeby.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.