Wii wciąż na czele sprzedaży konsol

Wii wciąż na czele sprzedaży konsol12.02.2009 19:01

Według firmy analitycznej NPD ostatnie dwa miesiące 2008 roku były udane dla producentów konsol wideo. Sprzedaż takich urządzeń była w listopadzie o 10%, a w grudniu o 2% wyższa niż w analogicznym okresie 2007 roku. Tradycyjnie już, najbardziej popularną konsolą była Nintendo Wii. Microsoftowi nie pomogła obniżka ceny Xboksa 360, którego sprzedaż była niewiele wyższa, niż rok wcześniej. Największym przegranym okazało się jednak Sony PlayStatation 3.

Według NPD niekwestionowanym liderem w sprzedaży konsol okazało się Nintendo. W całym ubiegłym roku firma ta sprzedała 10,17. mln swoich urządzeń odnotowując najwyższy poziom sprzedaży każdego miesiąca. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft ze swoim Xboksem 360, którego cena została obniżona w trzecim kwartale. Miało to wpływ na jego sprzedaż w czwartym kwartale, co pomogło osiągnąć całoroczny wynik na poziomie 4,735 mln sztuk. Na ostatnim miejscu wśród konsol nowej generacji znalazło się Sony ze swoim PlayStation 3. Wyraźnie widać, że konsola ta nie radzi sobie na rynku, czego wynikiem jest sprzedaż za ubiegły rok na poziomie zaledwie 3,544 mln sztuk.
Firma analityczna NPD twierdzi, że na taki wynik sprzedaży poszczególnych producentów miała niewątpliwie wpływ m.in. obecna sytuacja ekonomiczna. Również i spadek cen urządzeń, co widać wyraźnie na przykładzie Xboksa 360. była tym, co przekonało wielu klientów o wyborze tej, a nie innej platformy rozrywkowej. Jednak tym, co w rzeczywistości zadecydowało o popularności danej konsoli, była ilość oraz jakość dostępnych dla niej gier.
Tytuły na konsolę Nintendo znalazły się na czterech pierwszych miejscach rocznego zestawienia najlepiej sprzedających się gier konsolowych - ich sprzedaż osiągnęła 18,98 mln sztuk. Na miejscach 5 - 7 oraz na pozycji 9. uplasowały się tytuły przeznaczone na konsolę Microsoftu. Sprzedano ich 10,24 mln sztuk. W rankingu - na miejscu 8. - znalazł się jeden tytuł dla urządzenia produkcji Sony, którego wynik sprzedaży to zaledwie 1,89 mln sztuk.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.