Wielka wpadka Apple'a

Wielka wpadka Apple'a13.10.2011 13:57
Źródło zdjęć: © chip.pl

Czekaliśmy, czekaliśmy i się właśnie doczekaliśmy: Apple udostępniło aktualizację systemu iOS do wersji piątej. Niestety, jak się okazało, to był zły dzień dla niektórych posiadaczy iPhone’ów, iPadów i iPodów.

Przy próbie aktualizacji iGadżetów do najnowszej wersji iOS-a, wielu użytkowników, zamiast nowego systemu, otrzymywało komunikat „Error 3200”. Oznacza to ni mniej, ni więcej, tylko przeciążenie serwerów Apple’a, które najwyraźniej nie poradziły sobie z gigantycznym popytem na nowy system.

Takie usterki można jednak wybaczyć, wszak dzień lub dwa zwłoki większej różnicy nie robi, a przeciążenie serwerowni świadczy tylko o tym, jak popularne są urządzenia mobilne z Cupertino. Niestety, to nie koniec problemów.

Użytkownicy donoszą, że z urządzeń znikają wszystkie aplikacje, lub ich część, pliki muzyczne i ustawienia. Dzieje się tak mimo komunikatu na ekranie podczas aktualizacji o trwającym przywracaniu aplikacji, co trwa dość długo. Co więcej, po próby ich przywrócenia za pomocą iTunes kończą się niepowodzeniem, czasami z informacją o błędzie, a czasami, mimo iż proces dochodzi do końca, aplikacje nie wracają.

Problematyczne jest również zniknięcie muzyki, która nie dość, że znika, to potem nie chce się synchronizować z iTunes.

Znikają również foldery aplikacji, więc jeśli sobie ładnie je uporządkowałeś po owych folderach, to niewykluczone, że cała twoja praca pójdzie na marne. W tym sortowanie.

Najbardziej jednak bolesne są inne dane. Zdjęcia znikają, ale jak dotąd ponoć bez problemu można je przywrócić (jeśli były zsynchronizowane z iTunes). Gorzej, że znikają wiadomości i kontakty. Bezpowrotnie.

Pamiętajmy jednak, że owe usterki nie dotyczą wszystkich użytkowników. Większość aktualizacji przebiegła pomyślnie. Jednak ilość osób, które skarżą się na powyższe problemy jest na tyle duża, że „Error 3200”. stał się głównym tematem omawianym na Twitterze, nie tylko w kategorii IT, ale i we wszystkich kategoriach. Według ankiety przeprowadzonej przez redakcję Engadget, nieco mniej niż 19 procent użytkowników iSprzętu nie miało problemu z aktualizacją. 24 procent wybrało odpowiedź „iPhone, co to jest? Aktualizacja do Mango wykonana bez problemu”…

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Google i Microsoft kłócą się jak małe dzieci"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.