WhitePress się odsłania, czyli kampania content marketingowa od kuchni

WhitePress się odsłania, czyli kampania content marketingowa od kuchni13.03.2015 15:10
Artykuł sponsorowany

Kampanie viral marketingowe nie są nowością w sieciowym marketingu, niewiele jest jednak okazji do zajrzenia za ich kulisy. Agencja WhitePress postanowiła zaskoczyć i w miesiąc po przeprowadzeniu kampanii podzieliła się publicznie jej wynikami.

W styczniu br. Agencja WhitePress opublikowała artykuł "100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej". Kampania polegała na zastosowaniu prowirusowej techniki egobait, opartej na założeniu, że wyróżnione osoby same będą udostępniać artykuł w swoich pokaźnych zasięgach sieciowych.

_ - Naszym celem było wypromowanie marki WhitePress wśród marketerów z branży _ – mówi Paweł Strykowski z WhitePress - _ Chociaż sama publikacja nie miała charakteru mocno eksperckiego i odkrywczego, to chcieliśmy udowodnić, że potrafimy przeprowadzić skuteczną kampanię content marketingową przy niedużych nakładach. _

Przygotowania

Jak zaznaczono w samej publikacji, ranking był subiektywny. - _ Pojęcie "inspirujący" dla każdego może oznaczać coś innego. Kierowaliśmy się takimi czynnikami, jak np. działania edukacyjne, udział w konferencjach czy liczba publicznych wypowiedzi. Większe szanse miały osoby, które dzielą się swoimi pomysłami i wiedzą. Zdawaliśmy sobie sprawę, że przy takim miękkim kryterium pojawią się kontrowersje co do obsady rankingu, ale w viral marketingu o to także chodzi. Tam, gdzie są kontrowersje, tam są też dyskusje i zaangażowanie odbiorców. _

Aby opublikować ranking, koniecznym było uprzednie skontaktowanie się z wytypowanymi osobami, zarówno w celu uzyskania ich zgody, jak i zweryfikowania danych (przy każdym nazwisku na liście widnieje notka biograficzna). Ciekawostką jest fakt, iż zostało w tym celu wysłanych 62. maili do zainteresowanych.

Reakcja na publikację

Publikacja rankingu wywołała oczekiwane poruszenie w branży. Artykuł komentowały i udostępniały osoby ujęte w liście, a także ich liczni fani i znajomi. Gratulowano wyróżnionym, dywagowano na temat trafności doboru osób, zastosowanej metodologii, jak i celowości publikowania zestawienia.

Wirusowość kampanii napędzana była nie tylko kontrowersjami co do obsady rankingu oraz zastosowanej metodologii. Szum medialny wokół publikacji wykorzystały na przykład niektóre firmy szkoleniowe, które zaczęły promować swoje usługi podkreślając udział wykładowców „z listy WhitePressa”. Sama publikacja została wskazana na szkoleniach branżowych z zakresu content marketingu jako świeży case skutecznie przeprowadzonej kampanii viralowej.

Wymierne efekty kampanii

Koszt przeprowadzenia działań zamknął się w kwocie 2 tysięcy złotych. Po miesiącu od opublikowania artykułu uzyskał on według google’a 22.69. odsłon. Wartość uzyskanego w ten sposób ruchu, jeśli odnieść się do kosztów jego pozyskania w alternatywny, płatny sposób, wynosi ok. 6 tysięcy złotych netto. Jeśli chodzi o zasięg w social media, według brand24.pl informacja dotarła do ponad 60 tysięcy osób.

Publikacja przełożyła się też na konwersję. Tylko w pierwszych pięciu dniach od publikacji artykułu, WhitePress zanotował wzrost liczby rejestracji nowych klientów w swojej platformie o 3. (jest to nadwyżka w stosunku do uśrednionego przyrostu rejestracji w podobnym okresie przed publikacją). Facebook’owy profil WhitePress zyskał w 4 dni ponad 150 nowych fanów, co także jest wartością znacznie większa niż zwykle.

Zainteresowanych szerszą analizą kampanii odsyłamy do artykułu na stronie WhitePress.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.