W serwisach społecznościowych nie znajdziesz nowych przyjaciół

W serwisach społecznościowych nie znajdziesz nowych przyjaciół16.01.2009 22:01

Według najnowszego raportu Pew Research dorośli i nastoletni Amerykanie w podobny sposób korzystają z serwisów społecznościowych typu Facebook lub MySpace. Bez względu na kategorię wiekową użytkownicy o wiele chętniej pozostają w kontakcie ze swoimi starymi znajomymi niż poszukują nowych. To tłumaczy fenomen polskiego serwisu Nasza-klasa.

Z badań wynika, że 49% dorosłych użytkowników serwisów społecznościowych wykorzystuje swój profil do nawiązywania nowych znajomości, podczas gdy 89% za ich pośrednictwem utrzymuje kontakt wyłącznie ze starymi przyjaciółmi.

Podobnie jest w przypadku amerykańskich nastolatków - 49% z nich używa portali do zapoznania się z kimś nowym. Natomiast 91% wykorzystuje serwis jedynie w celu podtrzymania znajomości.

Innymi powodami uczestniczenia w internetowych społecznościach według badanych jest dostęp do informacji, możliwość flirtu lub znalezienie lepszej pracy.

"Są to kolejne badania odzwierciedlające strukturę społeczną i jej zachowanie. Po przekroczeniu pewnego wieku następuje przeorientowanie np. z flirtu na karierę. A wtedy nowe znajomości są potrzebne i często zawierane jedynie w przypadku wymiernych korzyści np. kontraktu lub zmiany pracy" - mówi dla PC World Anna Dyka, socjolog społeczności wirtualnych.

Liczba dorosłych Amerykanów zarejestrowanych na różnego typu portalach społecznościowych od 2005 roku wzrosła czterokrotnie - z 8 do 35 procent. Już 75% osób w wieku od 18 do 24 lat posiada swój profil w Sieci. W przedziale wiekowym 25 - 34 lata jest to co druga osoba. W przypadku osób powyżej 65. roku życia, tylko 7% decyduje się na udział w internetowej społeczności.

Ponadto co druga osoba dorosła w USA ma swoje konto na portalu MySpace. Facebooka wybrał go jedynie co piąty badany. Średni wiek użytkownika tego serwisu to 26 lat. Natomiast na LinkedIn zagląda tylko 6% dorosłych.

Raport został przygotowany w oparciu o badania przeprowadzone przez Pew Research w 2008 roku.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.