W 2018 roku wydatki na reklamę w internecie większe niż na reklamę telewizyjną

W 2018 roku wydatki na reklamę w internecie większe niż na reklamę telewizyjną20.12.2018 17:11
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Można się spodziewać, że polska gospodarka na koniec roku 2018 zanotuje 4,6 proc. wzrostu mierzonego PKB, a to m.in. dzięki wzrostowi wydatków na inwestycje, w tym także na reklamę – czytamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com, branżowego portalu o marketingu, pt.: „Reklama w internecie”.

Według szacunków agencji Starcom, przełoży się to na 13,3 proc. zwiększenie nakładów na promocję internetową rok do roku. Nieźle! A przyszły rok zapowiada się jeszcze lepiej.

To oznacza żniwa dla agencji marketingowych, SEO, social media, lead genartion a także firm zajmujących się big data. Ale przede wszystkim będą to ogromne zyski Google i Facebooka. Nieco mniejsze tradycyjnych wydawców mediów.

Do podziału jest 4,6 – 4,8 mld złotych za rok 2018, a do wzięcia w 2019 roku aż 5,4-5,6 mld zł.

Interaktywnie.com prognozuje, że internet będzie królował nad telewizją i stanie się to już w tym roku, kiedy z rynku spłyną wszystkie dane i dokonamy ich analizy oraz podsumowania. To będzie historyczna chwila dla branży medialnej. Wielu da do myślenia.

Czy reklama cyfrowa to najskuteczniejsza forma marketingu? Na tak postawione pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie, bo - ze względu na fragmentaryczność cyfrowego świata - wymaga bardziej wszechstronnego podejścia niż reklama w tradycyjnych mediach. Globalnie, marketerzy wydają się jednak wierzyć w jej przewagę.

Reklama online na świecie nie tylko wyprzedziła już reklamę telewizyjną, ale zrobiła to w imponującym stylu. W ubiegłorocznym raporcie "Global Entertainment & Media Outlook" analitycy firmy doradczej PwC szacowali, że rynek reklamy internetowej był o około 15 miliardów dolarów większy niż rynek reklamy telewizyjnej. W tym roku różnica ta niemal się podwoiła, ponieważ reklama internetowa - przy prawie 100 miliardach dolarów - jest o blisko 30 miliardów dolarów większa niż reklama telewizyjna (71 miliardów dolarów).

Obaw związanych reklamą online w ostatnim czasie się namnożyło. Internet przez lata rósł jako medium wolne, stosunkowo tanie, a przede wszystkim - w pełni mierzalne, co dla marketerów rozliczanych za każdą wydaną złotówkę, było koronnym argumentem do zwiększania wydatków. Jak jest teraz? Oprócz stanu świadomości marketerów wiele się co prawda nie zmieniło, ale to, co czego w ostatnim czasie dowiedzieliśmy się o kulisach działania tech-gigantów, cyberprzestępców, ale i pospolitych oszustów wszystkich sprowokowało do głębszej refleksji na temat kosztów - nie tylko finansowych - i efektów - czasem przekłamanych - reklamy online. Bo owszem, reklama w sieci może być skuteczna, ale nie, nie jest to żaden marketingowy samograj ani - tym bardziej - cudowne remedium na słabą sprzedaż. A przede wszystkim, reklama w internecie - jeśli ma być skuteczna - nie może być tania. W Polsce jest tak samo.

*Cały raport wydany pod patronatem WP można pobrać w pdf za darmo tutaj *.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.