Użytkownicy serwisów społecznościowych wiodą prym w Internecie

Użytkownicy serwisów społecznościowych wiodą prym w Internecie12.05.2010 14:12
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Użytkownicy serwisów społecznościowych, to najaktywniejsza część internautów, napędzająca rozwój Internetu - stwierdziło kierownictwo koncernu Intel na konferencji Intel Investors Day - napisał w środę portal informatyczny The Register

Jak stwierdził w swojej wypowiedzi omawianej przez The Register, prezes zarządu Intela, Paul Otellini, powołując się na badania firmy konsultingowej Morgan Stanley, obecny poziom 38. mln użytkowników Internetu w Chinach w ciągu kilku najbliższych lat wzrośnie do 1,2 mld, co uczyni Państwo Środka, największym na świecie rynkiem internetowym. Według Otellinego, szybko będzie rosła także liczba internautów w Brazylii, gdzie obecnie jest ich 67 mln, przy rocznym wzroście 14 proc. i Rosji, gdzie przy 39 mln użytkowników notuje się 13 proc. wzrost roczny. Na szybki wzrost liczby internautów, jego zdaniem, wskazuje odnotowany przez Morgan Stanley 21 proc. roczny wzrost czasu spędzanego przez użytkowników w Internecie. Obecnie 1,8 mld użytkowników spędza w nim rocznie 18,8 bln minut.

Według cytowanego przez The Register szefa marketingu koncernu, Toma Kilroya, z danych przekazanych przez amerykańskie i europejskie firmy analityczne, mimo załamania gospodarczego i kryzysu finansowego, nie spadł popyt na komputery domowe, zwłaszcza na notebooki zastępujące komputery stacjonarne i netbooki służące coraz częściej jako podstawowe komputery przenośne w małych firmach.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Zdaniem Kilroya komputery przenośne traktowane są coraz częściej jako "komputerowe końcówki" Internetu, który stał się pełnoprawnym medium informacyjno-rozrywkowym. Jego zdaniem w sposobie używania komputerów w Sieci zachodzą obecnie znaczne zmiany. O ile jeszcze 2-3 lata temu przodowało użycie komunikatorów, to obecnie dominuje ono tylko na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Łacińskiej, gdzie użytkownicy spędzają przy nich odpowiednio 29,3 i 26,5 proc. czasu online. W Ameryce Północnej jest to tylko 5,6 proc. Jednak dla odmiany Amerykanie i Kanadyjczycy spędzają więcej czasu nad e-mailami niż Europejczycy. Zabiera im to 12,3 proc. czasu w Sieci podczas gdy Europejczykom jedynie - ,5,2 proc.

Wskaźnikiem, który według Kilroya rośnie w najszybszym tempie i we wszystkich regionach, jest czas spędzany w serwisach społecznościowych: w Europie wynosi on 16,1 proc. ogólnego czasu w Sieci (co jest wartością najwyższą), w Ameryce Łacińskiej - 15,6 proc., zaś w Ameryce Północnej - 11,5 proc. Serwisy społecznościowe, według omawianej przez The Register wypowiedzi Kilroya wyprzedziły w ten sposób rozrywkę, która znalazła się na trzecim miejscu w czasem w sieci średnio o 3-5 proc. gorszym w każdym regionie.

Stwierdził on iż wskazuje to jednoznacznie iż "przyszłość Internetu należy do użytkowników serwisów społecznościowych" powołując się na badania Morgan Stanley, według których wśród internautów 85. mln stale używa takich serwisów; jest to nieco mniej niż połowa wszystkich podłączonych na świecie do Internetu. Największa jest liczba użytkowników serwisu Facebook - 471 mln globalnie. 71 mln gromadzi mikroblogowy serwis Twitter. Należący do Google serwis Orkut ma 52 mln użytkowników, z czego połowę w Brazylii i 20 proc. w Indiach. Potężne są serwisy chińskie: Renren, Baidu Space i Tencent, mające odpowiednio 34, 54 i 46 mln użytkowników, przy czym liczby te mogą być zaniżone. Analitycy chińscy twierdzą bowiem, że samo Baidu przekroczyło 100 mln uzytkowników. Tencent może mieć ich jeszcze więcej. Francuski Skyrock ma ich 20 mln.

Jak pisze The Register, Kilroy stwierdził że użytkownicy tych serwisów "generują niesamowity ruch w Internecie" - tylko na Facebooku użytkownicy umieszczają i ściągają w ciągu miesiąca 3 mld zdjęć i plików graficznych, zaś w Tencent - 2,8 mld, a w Orkut tylko latynoamerykańscy użytkownicy serwisu wymieniają się miesięcznie 800 mln fotografii. Zdaniem Kilroya rozwój serwisów społecznościowych nadal postępować będzie w szybkim tempie i to ich użytkownicy zdecydują o obliczu Internetu w ciągu kilku najbliższych lat.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.