Usługa SIP trunk. Co to jest i do czego się nadaje?

Usługa SIP trunk. Co to jest i do czego się nadaje?29.07.2019 17:13
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

SIP trunk to rozwiązanie idealne dla firm obsługujących telefonicznie wielu klientów. Na czym polega? Jakie zalety oferuje?

Na czym polega technologia SIP trunk?

Kilkanaście lat temu wprowadzenie technologii VoIP okazało się prawdziwą rewolucją w telefonii. Przesyłanie głosu za pomocą protokołu IP wyeliminowało większość problemów związanych z użyciem tradycyjnych linii analogowych lub cyfrowych łączy ISDN. Jedną z usług opartych na tej technologii jest SIP trunk. Grupę docelową stanowią w tym przypadku przede wszystkim firmy prowadzące centralę telefoniczną.

Do jej realizacji wykorzystuje się protokół SIP (Session Initiation Protocol). Takie rozwiązanie umożliwia prowadzenie wielu rozmów w jednym momencie. W zależności od rodzaju wykupionego pakietu, klient może utrzymywać nawet kilkaset połączeń w tym samym czasie. W przeciwieństwie do łączy analogowych oraz ISDN, zwiększenie maksymalnej liczby rozmów nie wymaga modyfikacji sprzętu.

Kiedy warto korzystać z usługi SIP trunk?

Możliwość prowadzenia wielu rozmów jednocześnie w ramach jednej usługi sprawia, że SIP trunk okazuje się idealnym rozwiązaniem dla firm posiadających własną centralę telefoniczną – na przykład prowadzących sprzedaż bezpośrednią lub oferujących swoim klientom wsparcie konsultantów.

Jakie korzyści płyną z wprowadzenia SIP trunk?

Na implementację technologii SIP trunk warto zdecydować się między innymi ze względu na:

  • niższe koszty: zamiast opłatę za minuty rozmowy, dostawca VoIP nalicza miesięczny abonament. Dzięki temu koszty telefonicznej obsługi klientów pozostają zawsze takie same, bez względu na ilość wykonanych połączeń; możliwość prowadzenia statystyk: użytkownicy SIP trunk mogą rejestrować i odsłuchiwać przeprowadzone rozmowy i notować czas poszczególnych połączeń, co pozwala na podniesienie standardów obsługi klientów i szybkie rozwiązywanie ewentualnych problemów;
  • otrzymywanie powiadomień o nieodebranych połączeniach: dzięki tej funkcji zmniejsza się ryzyko utraty klienta, który rozczarowany brakiem kontaktu wybrałby ofertę konkurencji;
  • *integrację CRM VoIP * i łatwy dostęp do danych kontaktowych klientów;
  • mobilność: ze względu na brak przypisanych geograficznie numerów, użytkownicy SIP trunk mogą prowadzić działalność niemal w każdym miejscu – wystarczy dostęp do łącza internetowego o przepustowości co najmniej 100 kbit/s w pobieraniu i wysyłaniu dla każdej rozmowy;
  • dowolność w kwestii numerów: do SIP trunk można przenieść istniejące już numery ze standardowej telefonii lub przypisać nowe. Ruch można podzielić między poszczególne numery wewnętrzne lub skierować wszystkie połączenia na jeden, wspólny dla całej firmy. Ta technologia umożliwia też zbudowanie niezawodnej i wydajnej sieci połączeń wewnętrznych;
  • IVR: ta opcja pozwala lepiej zarządzać ruchem i przekierowywać połączenia do odpowiednich pracowników;
  • opcję wirtualnego faksu: umożliwia przesyłanie faksów przez panel na stronie oraz odbieranie ich za pośrednictwem wybranego adresu e-mail;
  • przekierowywanie połączeń do automatycznej sekretarki oraz dostęp do poczty głosowej: umożliwia klientom zostawienie wiadomości w godzinach, w których biuro już nie pracuje.

Jakiego operatora VoIP wybrać?

Warto porównać następujące punkty:

  • ceny abonamentów i koszty na połączenia, w zależności od kierunków (krajowe stacjonarne, komórkowe lub zagraniczne);
  • pakiety darmowych minut;
  • obsługa klienta 24/7 w przypadku problemów z konfiguracją;
  • rozbudowany system i wiele dostępnych funkcji, nie tylko podstawowe;
  • system bezpieczeństwa (np. przed fraudami).
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.