Usługa muzyczna od Apple'a lada chwila. Będzie trzęsienie ziemi?

Usługa muzyczna od Apple'a lada chwila. Będzie trzęsienie ziemi?08.06.2015 12:01
Źródło zdjęć: © Robert Kneschke - Fotolia.com

Według wszystkich znaków na niebie i ziemi podczas swojej nadchodzącej konferencji, która rozpocznie się w San Francisco dziś w nocy naszego czasu, Apple oficjalnie zapowie swoją nową usługę muzyczną. Po nowym rywalu Spotify czy Deezera specjaliści spodziewają się, że wstrząśnie on rynkiem muzycznym.


 W ciągu ostatnich kilku lat streaming stał się dla olbrzymiej liczby ludzi jedyną metodą odbierania muzyki. Tracą na tym cyfrowe sklepy takie jak Apple’owskie iTunes, tracą sprzedawcy tradycyjnych, fizycznych płyt (chociaż tym to już dużo bardziej nie da się zaszkodzić). Problem jest w tym jednak taki, że na razie nikt specjalnie nie zyskuje. Już na początku marca pisaliśmy o wątpliwościach, coraz częściej podnoszonych przy okazji serwisów strumieniujących muzykę. Problem polega na tym, że nikomu z zainteresowanych się one specjalnie nie opłacają. 



 Jeszcze w tym samym miesiącu swój ruch wykonał raper Jay Z, który wystartował z własną muzyczną usługą bazującą na platformie Tidal. Jego propozycja miała być właśnie odpowiedzią na niewielkie zyski, czerpane z serwisów streamingowych przez samych artystów. Już kilka tygodni później okazał się on kolosalną porażką. Aplikacji Tidala udało się dotrzeć zaledwie na 50 miejsce w kategorii „muzyka” na App Storze. Muzycy, wcześniej wspierający ten projekt, przestali się do niego w ogóle przyznawać. Kanye West usunął ze swojego Twittera wszystkie wcześniejsze wzmianki na jego temat.


Czy Apple ma szanse na stworzenie czegoś, co nie podzieli tego smutnego losu? Tak wydają się uważać najbardziej zainteresowani. Jak podał branżowy serwis Redef, szef Sony Music, Doug Morris uważa, że start usługi streamingowej Apple’a będzie punktem zwrotnym dla całego rynku muzyki. To właśnie od niego pochodzi informacja o nadchodzącej zapowiedzi.



- Spotify nigdy się tak naprawdę nie reklamował, ponieważ wciąż nie przynosi zysków. Myślę, że Apple mocno postawi na marketing, a efekt ich działań odbije się szerokim echem na całym rynku usług streamingowych - miał powiedzieć Morris według Redefa.



Na dokładniejsze informacje na temat samej usługi, tego, co będzie oferować i warunków jej użytkowania musimy poczekać jeszcze chwilę do oficjalnej zapowiedzi. Na razie spodziewać się można tyle, że nie będzie ona w ogóle miała opcji bezpłatnej, wspieranej reklamami. Według „The Wall Street Journal” opłata miesięczna wynosić ma 10 dolarów, co jest analogiczne do ceny Spotify’a czy Deezera. W Polsce spodziewać się więc będzie można kwoty w granicach 30 złotych.


_ DG _

Zobacz także: Superszybki samolot. Z USA do Europy w godzinę!

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.