USA: MySpace coraz mniej popularne

USA: MySpace coraz mniej popularne28.10.2009 10:00

W ciągu 12 miesięcy zasięg MySpace w Stanach Zjednoczonych zmiejszył się o ponad połowę.

Wg najnowszych wrześniowych wyników Hitwise, zasięg MySpace w Stanach Zjednoczonych wynosi 30,2. proc. Jeszcze 12 miesięcy wcześniej z tego serwisu społecznościowego korzystało ponad 66 proc. amerykańskich internautów - co oznacza spadek aż o 55 proc! Zmalał również - acz już nie tak znacząco, bo o 12 proc. - średni czas, jaki internauci w USA spędzają w MySpace. We wrześniu na korzystanie z tego serwisu przeznaczano średnio 26 minut, co i tak jest najlepszych wynikiem wśród wszystkich serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Nie jest zaskoczeniem, że największą dynamiką wzrostu jeśli chodzi o liczbę użytkowników charakteryzuje się Twitter oraz Facebook. Najpopularniejszy za Oceanem serwis mikroblogowy w porównaniu do września 200. r. zwiększył swój zasięg aż o 1170%, co jednak i tak daje mu niewielki udział w społecznościowym torcie w USA. Zasięg Twittera we wrześniu 2009 r. wyniósł 1,84 proc. Popularność Facebooka w ciągu 12 miesięcy wzrosła o 194 proc. i przyniosła mu miano lidera z blisko 59% udziałem w kategrii społecznościowej.
Co ciekawe, podczas gdy wzrasta średni czas poświęcany przez amerykańskich internautów na korzystanie z Facebooka (o 23. w porównaniu do września 2008) - w przypadku Twittera dzieje się całkiem odwrotnie. W ciągu 12 miesięcy wynik ten zmniejszył się aż o 56% i wynosi obecnie 15 minut.
Wg wyników Hitwise liczba amerykańskich internautów odwiedzających serwisy społecznościowe wzrosła o 6. proc. rok do roku, jeśli zaś chodzi o użytkowników powyżej 55 roku życia - o 77 proc.
Sytuacja MySpace na rynku polskim jest odmienna niż za Oceanem. Liczba internautów korzystających z tego serwisu utrzymuje się na zbliżonym poziomie (lub wzrasta), choć jego miejsce w megapanelowej kategorii "Społeczności" przesuwa się w dół tabeli. W sierpniu 200. r. z liczbą 926 tys. real users i 6,1 proc. zasięgem MySpace było 12, a rok później (wg najnowszej fali badania Megapanel PBI/Gemius) serwis z 1,1 mln użytkowników i zasięgiem 6,6 proc uplasował się na miejscu 18.
Źródło: hitwise.com

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.