USA: e-mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu

USA: e-mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu08.09.2009 11:00

Użytkownicy Gmaila częściej niż internauci korzystający z innych usług poczty elektronicznej otwierają reklamy przesyłane drogą e-mailową i w nie klikają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MailChimp.

Firma MailChimp poddała analizie ponad 18. mln e-maili wysłanych ze swojej platformy do użytkowników poczty AOL, Hotmail, Yahoo! oraz Gmail. Należy jednak podkreślić, że najwięcej wiadomości wysłano do użytkowników Hotmail (63 mln) oraz Yahoo! (54 mln) - czym po części tłumaczyć można, zaskakująco dobre jeśli chodzi o skuteczność kampanii e-mailowych, wyniki osiągnięte przez Gmail.
Okazało się, że wskaźnik otwarć kampanii e-mailowych jest wyższy u użytkowników poczty Gmail niż u internautów korzystających z pozostałych platform poczty elektronicznej - wyniósł on 30,9%. Z badania wynika, że najniższy wskaźnik open rate występuje w AOL (20%), nieco wyższy jest w Hotmail (23,8%) oraz Yahoo! (24,5%).

Podobnie korzystnie dla Gmaila przedstawia się sytuacja z wskaźnikiem kliknięć. Podczas gdy w Yahoo! i AOL wynosi on kolejno 4,2. i 4,3%, a w Hotmail 4,5% - tak w Gmailu jest on o jedną trzecią wyższy i kształtuje się na poziomie 7,4%.
Gmail najlepiej wypada także w przypadku wskaźnika "hard bounce" określającego wszystkie e-maile, które przez długi czas nie mogą zostać dostarczone (np. z powodu usunięcia konta przez użytkownika z portalu). Wynik uzyskany przez usługę pocztową Googla wyniósł tu zaledwie 0,3. podczas gdy u konkurencji: 1,1% (Yahoo!) oraz 2,9% (AOL).
Wg najnowszych danych - comScore najbardziej popularną usługą poczty elektronicznej w Stanach Zjednoczonych jest Yahoo! Mail, z którego w lipcu 200. r. korzystało 106 mln internautów. Na drugim miejscu plasuje się Windows Live Hotmail z 47 mln grupą użytkowników, a na trzecim Gmail, który w porównaniu z rokiem ubiegłym zanotował najwyższą (46%) dynamikę wzrostu. Obecnie korzysta z niego blisko 37 mln Amerykanów.
Źródło: http://www.emarketer.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.