UKE o roamingu dla jadących na Euro 2008

UKE o roamingu dla jadących na Euro 200824.05.2008 19:21
Źródło zdjęć: © UEFA

UKE przygotowało informacje o roamingu dla wyjeżdżających na Mistrzostwa Europy Euro 2008. które odbędą się od 7 do 29 czerwca na stadionach w Austrii i Szwajcarii.

Przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2007 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty wprowadziły maksymalne stawki odnośnie opłat za połączenia wykonywane i odbierane w roamingu. Należy jednak pamiętać, że Szwajcaria nie należy do UE.

Zgodnie z przepisami obowiązująca na terenie Unii Europejskiej Eurotaryfa obniżyła dotychczasowe wysokie opłaty w stosunku do opłat za usługi w kraju i określiła, ich maksymalny poziom: Minuta połączenia wykonanego w roamingu nie może przekroczyć: 0,49 euro, a odebranego 0,24 euro.

Tak wiec połączenia roamingowe w eurotaryfie wykonywane na terenie Austrii:
• w sieci Era i Orange wynoszą:
- minuta połączenia wykonanego w roamingu - 2,20 zł
- minuta połączenia odebranego w roamingu - 1,10 zł
• w sieci Plus wynoszą:
- minuta połączenia wykonanego w roamingu - 2,24 zł
- minuta połączenia odebranego w roamingu - 1,10 zł
• w sieci Play wynoszą:
- minuta połączenia wykonanego w roamingu - 1,99 zł
- minuta połączenia odebranego w roamingu - 0,99 zł

Opłaty za wykonywane i odbieranie połączenia na terenie Szwajcarii, która nie wchodzi w skład UE, zgodne są z cennikiem operatora, z którego usług korzystamy przebywając na terenie Szwajcarii. I tak przykładowe ceny:
• Orange (oferta Orange Travel - Eurotaryfa)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 4,90 zł
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 2 zł
• Plus (sieć operatora Swisscom - dla Taryfy Kubali) - połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 3,05 zł
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 2,43 zł
• Era (sieć operatora Swisscom - taryfa Era Eurotaryfa i Strefy)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 4,90 zł
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 4,90 zł
• Play (sieć operatora Sunrise - oferta Nowy Play Abonament)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 1,99 zł
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 0,99 zł

Mając na uwadze fakt, iż na terenie Szwajcarii stawki za połączenia wykonane i odebrane uzależnione są od operatora, z którego usług korzystamy jak również podane wyżej stawki ze względu na zmienność taryf, kursów walut i innych czynników mogą ulec zmianie, przed wyjazdem skontaktuj się ze swoim operatorem i wybierz najkorzystniejszą dla siebie ofertę operatora, z którego usług skorzystasz na terenie Szwajcarii.

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić przed wyjazdem, to sprawdzenie czy jest uruchomiona usługa roamingu w opcji Eurotaryfa. Będąc świadomym faktu, iż na terenie Szwajcarii Eurotaryfa nie działa, przed wyjazdem należy skontaktować się ze swoim operatorem i dokonać również wyboru najkorzystniejszego operatora, z którego usług będziemy korzystać na terenie Szwajcarii, czy tez innego kraju nienależącego do UE, a przez którego teren planowana jest podróż. Samo uruchomienie usługi roamingu jest bezpłatne, a opłaty pojawiają się dopiero wtedy, kiedy rozpoczynamy korzystanie z telefonu będąc za granicą.

Po przekroczeniu granicy domyślnie telefon zaloguje się do sieci operatora, który w danym momencie wysyła najsilniejszy sygnał sieci, ale należy pamiętać, że mamy prawo wyboru operatora, z którego chcemy korzystać. Poprzez wybór manualny z pozycji telefonu i listy dostępnych operatorów wybieramy tego, który nam najbardziej odpowiada. Wykonywane połączenia z zagranicy do Polski lub do innych krajów na numery stacjonarne winny być poprzedzone numerem kierunkowym kraju np.: do Polski +48 22 123-45-67.

W ramach wspólnej kampanii oraz współpracy Unii Europejskiej i Unii Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA - Union of European Football Associations) została utworzona infolinia dla kibiców wyjeżdżających na EURO 2008. Bezpłatna infolinia _ 0800 6 7 8 9 10 11 _, będzie działała od 1 czerwca i obsługiwana będzie we wszystkich językach UE. Infolinia czynna będzie w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w godzinach 9:00 - 18:30. Kibice przebywający na terenie Szwajcarii będą mogli kontaktować się na numer +32 2-299-96-96 (opłaty zgodne z cennikiem roamingowym).

Infolinia będzie zajmować się problemami konsumenckimi - takimi jak prawa pasażerów, prawa dokonujących zakupu towarów, taryfy roamingowe telefonów komórkowych oraz bilety na mecze. Wspólna kampania UE i UEFA prowadzona jest przy wsparciu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich.

Z uwagi na swobodę podróżowania na terenie krajów UE, a przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo wszystkich obywateli UE na terenie Państw członkowskich funkcjonuje jeden numer alarmowy _ 112 _ dostępny z każdego miejsca i we wszystkich językach UE. Dlatego należy pamiętać, że w razie nagłego wypadku w każdym kraju można zawsze zadzwonić pod ten sam numer. Wybierając numer 112, z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, połączymy się z operatorem, który sam przyjmie połączenie lub przekieruje je do właściwych służb ratunkowych: policji, pogotowia ratunkowego, straży pożarnej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.