Udany atak na konta w Nintendo Club

Udany atak na konta w Nintendo Club15.07.2013 15:34
Źródło zdjęć: © club.nintendo.com

Przez niemal miesiąc hakerzy atakowali konta użytkowników Nintendo Club - platformy lojalnościowej dla posiadaczy konsol Nintendo. Jak podkreślają eksperci z firmy ESET, atakujący stosując metodę brute force, a więc sukcesywnie próbując odgadywać prawidłowe kombinacje loginów i haseł, uzyskali dostęp do niemal 24 tys. kont członków Nintendo Club. Nie wykluczone, że za atakiem stoją te same osoby, które wcześniej uzyskały dostęp do danych użytkowników usługi Uplay firmy Ubisoft.

Zarejestrowano niemal 15,5 mln prób ataku na konta platformy Nintendo Club, ale hakerom udało się złamać dostęp „jedynie”. do 24 tys. profili. Sam atak trwał od 9 czerwca do 2 lipca bieżącego roku, a jego skutki dotyczą najprawdopodobniej wyłącznie japońskich użytkowników Nintendo Club. Nie zmienia to faktu, że ataki na platformy agregujące miliony graczy stają się w ostatnim czasie wyjątkowo modne. Przypomnijmy, że nie tak dawno temu firma Ubisoft poinformowała swoich klientów o konieczności zmiany haseł dostępowych do kont w usłudze Uplay. Wszystko dlatego, że hakerzy próbowali uzyskać dostęp do bazy danych Ubisoft, w której przechowywano m.in. adresy mailowe i hasła użytkowników Uplay.

Kamil Sadkowski z firmy ESET zwraca uwagę, że kradzież adresu mailowego i hasła dostępowego do konkretnego serwisu internetowego rodzi niebezpieczeństwo utraty konta nie tylko w zaatakowanej platformie WWW. Zagrożone mogą być również konta w innych serwisach i usługach sieciowych, z których korzysta internauta.

- _ Stawiając na wygodę, użytkownicy często zabezpieczają jednym hasłem dostęp do kilku miejsc w sieci, chroniąc w ten sposób jedną wybraną frazą zarówno konto bankowe, skrzynkę pocztową, jak i portal społecznościowy. Takie zachowanie można przyrównać do sytuacji, w której w rzeczywistym świecie użytkownik jednym kluczem może otwierać i zamykać swoje mieszkanie, garaż i domek na działce. Potencjalne niebezpieczeństwo jest oczywiste - utrata klucza naraża na kradzież wszystkie wspomniane miejsca _ - mówi Kamil Sadkowski z krakowskiego laboratorium antywirusowego firmy ESET.

Dlatego w wypadku kluczowych usług sieciowych, takich jak internetowa obsługa rachunku bankowego, poczty elektronicznej, portalu społecznościowego lub wirtualnego dysku w chmurze, warto używać unikatowego i trudnego do odgadnięcia hasła. Każdy z tych serwisów powinien być zabezpieczony innym hasłem. W ten sposób w razie ataku podobnego do tego przypuszczonego na platformy Uplay oraz Nintendo Club, ryzyko kradzieży tożsamości lub wycieku newralgicznych danych zostaje zminimalizowane.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.