Uber wprowadził sporo zmian. Nie spodobają się klientom

Uber wprowadził sporo zmian. Nie spodobają się klientom08.11.2017 12:20
Źródło zdjęć: © flickr.com | Mark Warner

Tym razem Uber poprawił warunki dla kierowców, co odbiło się na jego użytkownikach. Dzięki nim, zasady korzystania z aplikacji będą uczciwsze.

Wprowadzane zmiany mają na celu poprawienie warunków pracy kierowców. I nie ma tu żadnego zdziwienia, jest wiele kwestii spornych. Od teraz będzie im zdecydowanie lepiej. Doszło też udogodnienie dla obu stron, to czat, dzięki któremu możemy skontaktować się z kierowcą bezpośrednio poprzez aplikację.

Kierowcy będą informowani o długiej trasie

Dotychczas kierowca przyjmujący zlecenie, nie wiedział, dokąd zmierza. I w sumie niewiele się tu zmieni. Informacja o trasie będzie wyświetlana, ale tylko w przypadku, gdy czas przejazdu przekroczy 45 minut. Dzieki temu będzie można uniknąć wielu nieporozumień, nie każdy kierowca ma ochotę i czas na tak długą drogę.

Spóźniasz się? Zapłacisz

Aplikacja zacznie naliczać dodatkowy koszt po dwóch minutach oczekiwania przez kierowcę. Za każdą minutę spóźnienia, aż do momentu rozpoczęcia przejazdu, klient zapłaci 25 groszy.

Mniej czasu na anulowanie przejazdu

Dla każdego czas to pieniądz. Dotychczas użytkownik miał prawo anulować przejazd bez żadnych kosztów do 5 minut od zamówienia. Czas został skrócony do 2 minut. W przypadku rezygnacji po dłuższym czasie, poniesiemy karę wynoszącą 10 zł.

Zmiany w systemie oceniania kierowców

System ocen w Uberze jest bardzo ważny dla kierowców. Często stanowi o dalszym zatrudnieniu. Niestety niejednokrotnie oceny wystawiane są niesprawiedliwie. Takie oceny system będzie mógł pomijać. Chodzi tu o sytuacje, które były niezależne od kierowcy.

Możliwość udostępnienia trasy

Tu chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo kierowców. Od teraz istnieje możliwość udostępnienia trasy przejazdu znajomym czy rodzinie. Przy udostępnieniu, pozycja kierowcy jest wyświetlana odbiorcy w czasie rzeczywistym.

Zmiany nie są tak drastyczne jak by się wydawało, wystarczy być punktualnym i uczciwym wobec kierowców.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.