Uber wprowadza rewolucyjne zmiany. Aplikacja sprawdzi czy kierowca ma maseczkę, w autach pojawią się przegrody

Uber wprowadza rewolucyjne zmiany. Aplikacja sprawdzi czy kierowca ma maseczkę, w autach pojawią się przegrody13.05.2020 20:15
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

Uber zamierza wyłożyć 50 mln dolarów na środki bezpieczeństwa dla kierowców i pasażerów. Ponadto w autach pojawią się przegrody. Kierowcy będą proszeni o zrobienie selfie, która potwierdzi czy mają na twarzy maseczkę.

Siedem milionów maseczek, setki tysięcy środków odkażających i zwrot pieniędzy za zakupione środki – na to mogą liczyć kierowcy korzystający z aplikacji Ubera. Pandemia zmienia świat dookoła, zmieni również sposób korzystania z przejazdów firmy. Największe dotyczą samych kierowców. Zanim rozpoczną przyjmowanie zleceń, aplikacja poprosi ich o potwierdzenie podjętych środków bezpieczeństwa. M.in. poprosi dodatkowo o zrobienie selfie, potwierdzające, że kierowca ma na sobie maseczkę, która odpowiednio zakrywa usta i nos. Uber. Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji i tym samym nie wyjadą do pasażerów.

Zmiany, choć nie tak drastyczne, dotkną również nas. W taksówkach pojawią się przegrody (częściowo rozdystrybuowane jeszcze w ubiegłym miesiącu), a więc usiądziemy jedynie na tylnym siedzeniu. Zostaniemy również poinformowani o konieczności uchylenia okien w celu poprawy wentylacji. Z racji ochrony danych osobowych, aplikacja nie zweryfikuje czy pasażer nosi maseczkę, ale zrobi to kierowca. Jeżeli zauważy jej brak, może bezpłatnie anulować przejazd. Sytuacja działa w obie strony.

W samochodach Ubera pojawią się również stosowne instrukcje, przypominające o nowych zasadach. A te wejdą w życie już 18 maja (również w Polsce) i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie firma zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.

- Po kilku miesiącach próśb o pozostanie w domu dla bezpieczeństwa własnego i najbliższych, podejmujemy bezprecedensowe środki, by wesprzeć społeczność naszych użytkowników w powrocie do pracy i ponownym korzystaniu z naszych usług. Uber zapewni między innymi miliony masek, a także podejmie współpracę z Unilever w celu dystrybucji zestawów środków dezynfekcyjnych. Wspólnie ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie naszych społeczności: Uber, pasażerowie, kierowcy, dostawcy i restauracje - każdy z nas – mówi Dara Khosrowshahi, szef Ubera.

Na tym nie koniec nowości. Darmowe przejazdy dla personelu medycznego nie są już niczym nadzwyczajnym, ale Uber zamierza pójść dalej. Od teraz w ten sam sposób będą mogli podróżować organizacje charytatywne, otaczają opieką potrzebujących. Chodzi o wolontariuszy, współpracujących z Caritas oraz Fundacją Centrum Praw Kobiet, które od dziś mogą korzystać ze specjalnych kodów do realizacji darmowych przejazdów. Każda z organizacji otrzymała tysiąc kodów, gwarantujących darmowy przejazd do kwoty 30 zł. Wcześniej podobną współpracę firma nawiązała z WOŚP.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.