UberGIVING już w Polsce: przekaż dary potrzebującym w Dzień Dziecka

UberGIVING już w Polsce: przekaż dary potrzebującym w Dzień Dziecka31.05.2019 14:15
Źródło zdjęć: © Instagram.com

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka, Uber uruchamia UberGIVING, akcję popularną na całym świecie. W jej ramach użytkownicy aplikacji mogą pomóc mieszkańcom domów samotnej matki, a także fundacjom czy stowarzyszeniom, przekazując najbardziej potrzebne im dary.

Użytkownicy z Warszawy otrzymają w tym celu specjalną funkcję w ramach aplikacji, zaś mieszkańcy pozostałych miast, w których dostępna jest usługa, mogą włączyć się do akcji wpisując w aplikacji specjalny kod. Wszystkie koszty związane z przejazdami w ramach UberGIVING pokrywa Uber. Pierwszym darczyńcą w Polsce została Katarzyna Zielińska, aktorka teatralna i telewizyjna.

Z dobroczynnych przejazdów w opcji UberGIVING mieli już wcześniej okazję korzystać mieszkańcy Dubaju czy Londynu, którzy przekazywali dary potrzebującym z organizacji SOS Wioski Dziecięce czy Cancer Research UK. W Polsce inicjatywa zalicza właśnie swój debiut, a wśród organizacji wspieranych przez akcje znalazły się przede wszystkim domy samotnej matki.

- Z dużą radością przyjęliśmy wiadomość o tej inicjatywie. Ludzie często chcą pomóc, ale ta pomoc czasami nie dochodzi do skutku z powodu dość prozaicznych przyczyn, jak np. brak własnego auta czy trudności związanych z przewiezieniem darów. Inną kwestią jest niedopasowanie pomocy do realnych potrzeb takich placówek, jak nasza. Zdarza nam się otrzymywać rzeczy, których nie mamy jak spożytkować, np. stare i znoszone ubrania. Będziemy wdzięczni wszystkim, którzy przekażą nam żywność o krótkim terminie przydatności do spożycia, taką jak sery, wędliny, warzywa, owoce, a także pieluszki (najlepiej w rozmiarach od 4 do 5), mleko 3,2%, przybory toaletowe, środki chemiczne czy zabawki, które ucieszą dzieci w ich dniu - mówi Izabela Kuś, wolontariuszka ze Stowarzyszenia “Wspólnymi Siłami”, z Domu Samotnej Matki na warszawskiej Białołęce.

Uber spodziewa się dużego zainteresowania dobroczynną funkcją. Potencjalni darczyńcy powinni zatem przygotować się na fakt, że kierowcy UberGIVING mogą być zajęci rozwożeniem paczek do domów samotnych matek. Jeśli zamówiony przez nas przejazd nie nadjedzie po 5 minutach - warto próbować do skutku. Jeśli jednak nie możemy albo nie chcemy dłużej czekać, możemy wpisać w aplikacji Uber kod i zawieźć dary potrzebującym z danej placówki osobiście.

Katarzyna Zielińska pierwszym darczyńcą UberGIVING

Inicjatywę UberGIVING w Polsce wspiera Katarzyna Zielińska, aktorka teatralna i telewizyjna.

- Uśmiech dzieci od zawsze, nie tylko w ich święto, był dla mnie największym prezentem i sprawiał ogromną radość. Z UberGIVING pomóc może każdy. To świetna inicjatywa i mam szczerą nadzieję, że w ślad za nią pójdą kolejne marki - mówi aktorka Katarzyna Zielińska.

Katarzyna Zielińska zamówiła dobroczynny przejazd z Uberem i przekazała rzeczy najpotrzebniejsze małym i dorosłym mieszkańcom Domu Samotnej Matki w Warszawie. Na jej liście były środki chemiczne, żywność, pieluchy oraz mleko następne.

Jak włączyć dobroczynny przejazd w aplikacji?

Mieszkańcy Warszawy będą mogli zamówić dobroczynny przejazd UberGIVING bezpośrednio w samej aplikacji tylko przez 1 dzień: 1 czerwca. W dostępnych opcjach przejazdu wyświetli się ikona UberGIVING, dostępna tuż obok opcji standardowych przejazdów UberX, Select, Van czy Uber Black. Po zamówieniu takiego przejazdu - w miejscu wskazanym przez użytkownika pojawi się kierowca, który odbierze dary i włoży je do pudełka oznakowanego nazwą akcji, a następnie zawiezie je do Domu Samotnej Matki przy ul. Skierdowskiej 2 w Warszawie. Koszty całego przejazdu (w obydwie strony) pokrywa Uber.

Jeśli darczyńcy ze stolicy nie zdążą zamówić dobroczynnego przejazdu w dzień dziecka - nic straconego. Uber przygotował bowiem dla nich specjalny kod promocyjny: WAWGIVING, który będzie obowiązywał do 8 czerwca włącznie. Kod uprawnia do przejazdu w obydwie strony (do domu samotnej matki i z powrotem), każdy na maksymalną kwotę 70 zł.

Odrębne kody otrzymają mieszkańcy innych polskich miast, w których dostępna jest usługa i których placówki biorą udział w akcji. W przypadku Krakowa będzie to kod: KRKGIVING, w Poznaniu - POZGIVING, w Łodzi - LCJGIVING, w Trójmieście - GDNGIVING, a we Wrocławiu – WROGIVING, w Katowicach – KTWGIVING. Kody są ograniczone do strefy konkretnej placówki biorącej udział w programie i uprawniają do osobistego przekazania rzeczy mieszkańcom domu samotnej matki oraz powrotu w to samo miejsce, z którego zamówiono przejazd. Po dodaniu kodu promocyjnego w aplikacji Uber, uprawniającego do zamówienia darmowego, dobroczynnego przejazdu, będzie on widoczny dla użytkownika w aplikacji od 1 do 8 czerwca. Kody uprawniają do dwóch dobroczynnych przejazdów, o wartości po 50 zł każdy.

Komu można pomóc?

Pełna lista placówek, którym można pomóc, wraz z adresami do stron internetowych i kanałów social media, pod którymi można znaleźć kontakty w celu sprecyzowania potrzeb, przedstawia się następująco:

  • Warszawa: Stowarzyszenie "Wspólnymi Siłami". Czynny w godzinach 8:00 – 20:00.
  • Łódź: Dom Samotnej Matki im. St. Leszczyńskiej. Czynny w godzinach 10:00 – 19:00.
  • Poznań: Fundacja Pomocna Mama. Czynna 1 czerwca w godzinach 11:00 – 16:00 pod adresem przy ul. Promienistej 87a/1. W kolejnych dniach (2 - 8 czerwca) darowizny można natomiast przekazywać w placówce mieszczącej się pod adresem przy ul. Kordeckiego 30a/1 w godzinach 13:00 - 20:00.
  • Kraków: Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Parkowa”. Czynne w godzinach 8:00 - 21: 00.
  • Gdańsk: Dom Samotnej Matki, Caritas. Czynny w godzinach: 9:00 – 17:00.
  • Wrocław: Dom dla Bezdomnych Kobiet, Matek z Dziećmi i Kobiet w Ciąży Stowarzyszenia Pomocy Akson. Czynny w godzinach: 10:00 – 18:00.
  • Katowice: Dom Dziecka "Zakątek". Czynny całodobowo.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.