Tydzień z... Panasonic 4K AX800 - test telewizora

Tydzień z... Panasonic 4K AX800 - test telewizora05.06.2014 13:31
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Rozpaczasz po tym, jak Panasonic zakończył produkcję telewizorów plazmowych? Możesz przestać, bo firma wprowadza LED-y o porównywalnej jakości obrazu.Telewizory z serii AX800 zostały zaprezentowane na tegorocznym CES w Las Vegas. Kolejny telewizor LED Ultra HD? Nie do końca. Do tej pory byliśmy fanami plazmowych paneli Panasonica, które nie miały sobie równych pod względem wyświetlania treści. Spodziewaliśmy się zatem, że po zamknięciu linii plazmowych TV, firma dołoży wszelkich starań, by nowe ekrany były równie dobre, a może i lepsze.

Do osiągnięcia wysokiej jakości obrazów wykorzystano szereg nowoczesnych technologii. Studio Master Color zapewnia żywe, dobrze odzwierciedlone kolory i wysoki kontrast. Model AX80. to wciąż LED-owy telewizor z podświetleniem krawędziowym i strefowym wygaszeniem lamp, nazywanym Local Dimming Pro. W droższym i mocniejszym modelu AX900, który pojawi się w sklepach jesienią, LED-y umieszczone zostały bezpośrednio za ekranem, i to w AX900 można wykorzystać punktowe i dokładne wygaszanie lub wyłączanie diod, co pozwala na osiągnięcie głębszych czerni. Jednak już w AX800 widać różnicę podczas wyświetlania ciemnych filmów, w których zazwyczaj widać było poświatę wokół przedmiotów na ekranie. Firma chwali się, że telewizory serii AX800 uzyskały certyfikat THX w klasie 4K Ultra HD i spełniają 98% standardów Digital Cinema Intiatives.

Telewizory Panasonic AX80. wyposażono w port HDMI 2.0 jak i terminal DisplayPort. Oba wejścia przygotowano w stan dardzie 4K/60p co oznacza szybkie i bezstratne przesyłanie wyświetlanych treści. Telewizor jest także w stanie obsłużyć cyfrową zawartość w formacie H.265. Serię AX800 dobrze przygotowano na najbliższą (i trochę dalszą) przyszłość.

SMART TV – WIĘCEJ NIŻ INTELIGENTNY

Panasonic reklamuje usługi Smart TV w swoim najnowszych telewizorach jako „więcej niż inteligentne”. W czym system Panasonica miałby być lepszy? Do spersonalizowanego ekranu startowego „my Home Screen”. w telewizorach Panasonica zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Nowością jest natomiast funkcja „my Stream”, która tworzy dla użytkownika listę programów do strumieniowania. Technologia zbiera dane dotyczące tego, co oglądasz na telewizorze, komputerze, telefonie czy tablecie. Przyspiesza też włączanie treści, pokazując je już na ekranie startowym, bez konieczności wchodzenia w konkretne aplikacje.

Głosowy asystent ułatwia wyszukiwanie treści, ale to nie jedyny sposób na interakcję inną niż poprzez pilota. Jeśli telewizor wyczuje, że ktoś pojawił się w pobliżu, Life+Screen wybudzi sprzęt z trybu czuwania i zaprezentuje na ekranie Info Bar, czyli graficznie przedstawione informacje takie jak czas, data czy pogoda. Kamera może nawet rozpoznać konkretne osoby z domu i wyświetlić spersonalizowane dane. Funkcja TV Anywhere umożliwia strumieniowanie obrazu z telewizora na ekran innego urządzenia przez internet.

ZDANIEM STUFFA

Panasonic pożegnał się z plazmowymi ekranami, ale dzięki temu może rozwijać nowe techno logie. Czeka my na więcej świetnych LED-ów.

Cena: 13 499 zł (50”)

Źródło artykułu:Stuff
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.