"Tydzień z internetem 2012"

"Tydzień z internetem 2012"27.03.2012 10:35
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Do korzystania z możliwości, jakie daje internet, ma zachęcać międzynarodowa akcja "Tydzień z internetem 2012", odbywająca się w 50 krajach na całym świecie. Polską edycję kampanii zainaugurowano w poniedziałek w Warszawie.

"Chciałem wszystkim życzyć, aby upowszechnianie internetu trwało dłużej niż jeden tydzień" - podkreślił w przesłaniu do uczestników poniedziałkowej inauguracji prezydent Bronisław Komorowski. Ocenił, że kampania "Tydzień z internetem" jest ważna nie tylko z punktu widzenia upowszechniania internetu, ale także "z punktu widzenia zwiększania aktywności osób starszych oraz czegoś szczególnie ważnego dla nas wszystkich czyli budowania więzi międzypokoleniowych".

"Aby ten niezwykły środek komunikowania się wzajemnego służył właśnie aktywności ludzi starszych, służył aktywności ludzi młodych i służył przede wszystkim utrzymaniu aktywności w relacjach wzajemnych pomiędzy pokoleniami" - apelował prezydent.

"Tydzień z internetem" to przedsięwzięcie międzynarodowe, którego pomysłodawcą jest międzynarodowe pozarządowe stowarzyszenie walczące z cyfrowym wykluczeniem Telecentre Europe. Akcja polega na organizowaniu w instytucjach udostępniających internet otwartych warsztatów edukacyjnych, podczas których można poznać możliwości, jakie daje sieć cyfrowa.

W Polsce kampania odbywa się po raz drugi, jej organizatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W obchody "Tygodnia z internetem 2012. zaangażowało się ponad 380 polskich instytucji, które udostępniają internet, m.in. biblioteki, szkoły, pracownie komputerowe, domy kultury.

"Nie wystarczy podciągnąć światłowód pod każdą strzechę" - podkreślił obecny na inauguracji wiceminister administracji i cyfryzacji Igor Ostrowski. W jego opinii, nie wystarczy udostępniać kolejnych usług i treści w internecie, lecz trzeba skupić się także na działaniach promujących aktywność w sieci, polegającą m.in. na kontaktowaniu się z innymi ludźmi za pomocą portali społecznościowych czy czerpaniu z dostępnej w internecie wiedzy o świecie. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji objęło patronat nad kampanią "Tydzień z internetem 2012".

"Wiele już osiągnęliśmy, ale chyba ciągle jesteśmy w połowie drogi, jeżeli pomyślimy o tym, że ponad połowa gospodarstw domowych spośród tych, które nie posiadają dostępu do internetu, mówią, że nie posiadają, ponieważ nie mają takiej potrzeby, to to jest rzeczywiście alarmujące" - ocenił sytuację w Polsce Ostrowski.

Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego opracowała trzy scenariusze spotkań, które odbędą się w instytucjach biorących udział w kampanii. Są to: budowanie drzewa genealogicznego rodziny "Zasadź drzewo w internecie", wirtualna podróż po kontynentach "W 8. minut dookoła świata" oraz turniej wiedzy o piłce nożnej "Rozgrzewka przed Euro 2012".

W tym roku akcja w Polsce nawiązuje do obchodów Europejskiego Roku Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej, ogłoszonego przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej.

"Akcja jest tak naprawdę skierowana do osób w każdym wieku. Scenariusze spotkań zostały opracowane w taki sposób, aby były atrakcyjne dla przedstawicieli wszystkich kategorii wiekowych i żeby wspólnie wszyscy w tych spotkaniach mogli uczestniczyć, zarówno dzieci, jak i rodzice i dziadkowie" - powiedziała PAP Małgorzata Dąbrowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Według niej, "Tydzień z internetem" ma służyć nie tylko osobom, które nigdy nie miały kontaktu z internetem, ale również tym, którzy z internetu korzystają na co dzień, ale nie znają wszystkich jego możliwości. "Chodzi o to, aby pokazywać ludziom, jak pożytecznie mogą używać nowoczesnych technologii. Na pewno pokaże to też, że są takie miejsca jak biblioteki, szkoły czy inne instytucje, w których są komputery i można z nich korzystać" - zaznaczyła Dąbrowska.

Kampania potrwa do 3. marca. W zeszłym roku w Polsce wzięło w niej udział prawie 7 tys. osób, na całym świecie - ponad 112 tys.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.