Twitter: nowy układ strony

Twitter: nowy układ strony15.09.2010 16:35
Źródło zdjęć: © Twitter

Usługa mikroblogowa Twitter ma stać się bardziej atrakcyjna dla użytkowników: będzie im łatwiej dodawać do "ćwierknięć" obrazy i materiały wideo. Operator platformy zaprezentował właśnie projekt nowego układu strony, na której treści multimedialne da się wyświetlać bez przechodzenia na inną witrynę.

Usługa mikroblogowa Twitter ma stać się bardziej atrakcyjna dla użytkowników: będzie im łatwiej dodawać do "ćwierknięć" obrazy i materiały wideo. Operator platformy zaprezentował właśnie projekt nowego układu strony, na której treści multimedialne da się wyświetlać bez przechodzenia na inną witrynę.

Łatwiejsze stanie się także zdobywanie informacji o innych użytkownikach. W celu osadzania w serwisie materiałów multimedialnych Twitter nawiązał współpracę z portalami Dailybooth, DeviantArt, Etsy, Flickr, Justin.TV, Kickstarter, Kiva, Photozou, Plixi, Twitgoo, TwitPic, TwitVid, UStream, Vimeo, Yfrog i YouTube.

Źródło zdjęć: © Okno Twittera zostanie podzielone na dwie części: po lewej stronie zobaczymy klasyczną oś czasu, a po prawej materiały multimedialne (fot. Twitter)
Źródło zdjęć: © Okno Twittera zostanie podzielone na dwie części: po lewej stronie zobaczymy klasyczną oś czasu, a po prawej materiały multimedialne (fot. Twitter)

Nowy Twitter będzie oddawany do użytku stopniowo w ciągu najbliższych tygodni. Szef Twittera Evan Williams zapewniał w jednym z wywiadów, że zmieniona szata graficzna pozwoli internautom otrzymywać więcej informacji w krótszym czasie. Na pomysł pierwszego dużego przeprojektowania strony wpadł właśnie Williams: dziwiło go, że mimo dość trudnej nawigacji usługa zyskała 160 milionów użytkowników. Według własnych statystyk niemal 8. procent internautów czytało wiadomości zamieszczane w portalu, korzystając z przeglądarki WWW. Teraz strona może się stać także bardziej interesująca dla reklamodawców.
Do tej pory Twitter bardzo ostrożnie wchodził w biznes sprzedaży miejsca reklamowego. Zdaniem analityka Augie Raya z firmy Forrester Research, cytowanego w "San Francisco Chronicle", przeprojektowanie strony to poważny krok dla serwisu: aż 7. procent użytkowników Twittera jest jedynie widzami, którzy nie zamieszczają własnych wiadomości. Możliwe, że teraz publiczność się zwiększy, a wraz z nią przybędą reklamodawcy.

Równocześnie z nowym layoutem witryny na stronie pojawią się funkcje, którymi dotychczas dysponowały jedynie różne klienty Twittera. Mowa o producentach aplikacji takich jak TweetDeck, Brizzly albo Seesmic. Najwyraźniej Twitter kontynuuje obraną wcześniej politykę konfrontacji z dostawcami oprogramowania; przed kilkoma miesiącami serwis przejął bezpłatne narzędzie Tweetie dla iPhone'a, a następnie zaczął je darmowo rozpowszechniać jako oficjalnego klienta.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.