TVN i Polsat giną w cieniu swojego konkurenta

TVN i Polsat giną w cieniu swojego konkurenta02.02.2015 13:06
Źródło zdjęć: © Flickr / Piotr Drabik / CC

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu posiadanie telewizora było powodem do dumy. Ciężko nam to sobie wyobrazić z prostego powodu – obecnie zwracamy na siebie uwagę dumnie mówiąc „Ja nie mam w domu telewizora”.

Widać to również w statystykach. W dobie internetu po najważniejsze informacje sięgamy do przeglądarki, a wrażeniami z wakacji dzielimy się na Facebooku. Muzykę dostarcza nam Spotify lub YouTube, ulubione seriale chętnie oglądamy w internetowych playerach nadawców (trzymajmy się tej legalnej wersji), a o tym, co dzieje się na świecie dowiadujemy się z Twittera. Tak, to prawda –. internet zastępuje nam niemal wszystko to, co do tej pory było naszym „must have”. Kolejnym dowodem na to są statystyki, które wskazują na znacząco wzrastającą popularność YouTube.

Otóż, okazuje się, iż wolimy przeglądać materiały wideo na należącym do Google serwisie, niż przeżywać z dramatyczne losy bohaterów „Na Wspólnej”, czy dowiadywać się o kolejnych ekscesach naszych polityków w „Wydarzeniach”. Również ciekawszym zajęciem okazuje się prześwietlanie naszych znajomych na Facebooku, niż śledzenie losów uczestników talent show. Możemy spodziewać się tego, że internet zastąpi nam w najbliższym czasie telewizję w jeszcze większym stopniu, niż byśmy się tego spodziewali.

Źródło zdjęć: © (fot. mauritsonline / flickr.com / CC)
Źródło zdjęć: © (fot. mauritsonline / flickr.com / CC)

W październiku i listopadzie 201. agencja badawcza marketingu i społeczności IRCenter przeprowadziła badania na reprezentatywnej grupie polskich internautów celem sprawdzenia stopnia popularnością telewizji tradycyjnej oraz internetowej, radia oraz roli mediów społecznych. Istotną informacją jest fakt, iż 22% badanych osób przyznaje, że internet jest dla nich jedynie dodatkiem, a telewizja stanowi ich główne zainteresownie. Najpopularniejszy wśród ankietowanych okazał się YouTube, na którego powołało się aż 92% badanych. Po piętach depcze mu Facebook z wynikiem 85%. Kolejne miejsca należą do stacji telewizyjnych. 66% badanych wskazało na Polsat i TVN, dając im trzecie i czwarte miejsce. Tuż za nimi publiczna telewizja TVP1 oraz TVP2 zdobyły odpowiednio 62% oraz 61%. Dalej w zestawieniu znajdują się kolejno:

_ - TVP Info (36%), - TVN24 (35%), - ipla.tv (32%), - Discovery (29%), - TVP Kultura (28%), - Twitter (28%), - EskaTV (26%), - TVP Historia (26%), - LindekIn (15%). _ Mimo, że internet zagwarantował sobie potężną i stabilną pozycję wśród mediów, konkurencja nie ma się najgorzej. Płatna telewizja kablowa i satelitarna stara się walczyć o pewne miejsce wśród użytkowników. Najpopularniejszą platformą okazał się Cyfrowy Polsat (31%),zaraz za nim znajdują się nc+ (23%) oraz UPC (19%). Co do tego ostatniego, prognozowany jest nieznaczny wzrost zainteresowania usługami UPC w związku z niedawno wprowadzonym na rynek urządzeniem Horizon oraz nowej oferty. (link).

Wyniki w zestawieniu z badaniami sprzed lat wskazują na powolny upadek telewizji. Młoda część społeczeństwa woli korzystanie z internetu jako środowiska, w którym bez większego wysiłku mają pod ręką dokładnie to, co w danej chwili ich interesuje. Można zatem wywnioskować, że w ciągu najbliższych lat telewizja będzie starała się inwestować jeszcze bardziej w swoją obecność w sieci, niż w odbiornikach telewizyjnych. Natomiast na przestrzeni ostatnich kilku lat, można zauważyć, że jednak wyniki oglądalności oscylują na tym samym poziomie. Zestawienie przygotowane przez jeden z serwisów informacyjnych w 200. roku wskazywało na przewagę telewizji. Była ona głównym źródłem rozrywki dla 70% pytanych, a 66% z nich w dniu przeprowadzania ankiety oglądało TVN. Telewizja internetowa cieszyła się wówczas zaledwie szesnastoprocentowym zainteresowaniem. Czego więc możemy się spodziewać w przyszłości? Gwałtownego spadku zainteresowania telewizją czy może powolnej równowagi między TV a internetem? Aby udzielić odpowiedź na
to pytanie, musimy jeszcze kilka lat poczekać.

Telewizja, zmuszona będzie coraz bardziej wykorzystywać dostępne technologie. Przede wszystkim powinna zacząć odchodzić od klasycznych ramówek, na rzecz komfortu użytkowników i możliwości samodzielnego doboru nie tylko kanałów, ale i programów. Pierwszym krokiem jest HbbTV (telewizja hybrydowa), ale to stanowczo za mało. Jeśli telewizja prześpi odpowiedni moment, serwisy internetowe czy zbliżający się wielkimi krokami na polski rynek Netflix zgarną dotychczasowych wielbicieli standardowej telewizji. Przejdą oni tam, gdzie mogą samodzielnie wybrać, co dostawca ma w ofercie, zamiast tego, co akurat emituje.

_ SŁK _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.