Trochę danych o finansach i użytkownikach TP

Trochę danych o finansach i użytkownikach TP25.10.2007 11:38

Grupa TP po III kwartałach 2007 roku miała 13,594 mld zł przychodów i 1,657 mld zł zysku netto. Operatorowi spada ilość linii głosowych, ale rośnie ilość linii internetowych.

Grupa TP miała w III kwartale 4,647 mld zł przychodu i 644 mln zł zysku netto. To odpowiednio mniej o 1,8% oraz 3% niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Narastająco, po III kwartałach 2007 roku, Grupa TP miała 13,594 mld zł przychodów i 1,657 mld zł zysku netto. To odpowiednio mniej o 2,5% oraz 3,3% niż w pierwszych 9 miesiącach zeszłego roku.

_ Wyniki Grupy TP okazały się stosunkowo odporne na skutki decyzji regulacyjnych. Ogółem, przychody Grupy w pierwszych dziewięciu miesiącach zmniejszyły się o 2,5%, przy czym w III kwartale (spadek o 1,8%) widoczna jest lekka poprawa w porównaniu z I półroczem (spadek o 2,8%). Szacuje się, że bez uwzględnienia wpływu decyzji regulacyjnych, zmiana przychodów Spółki byłaby dodatnia. Wzrost przychodów w segmencie telefonii komórkowej (o 6,2%) częściowo zrównoważył spadek przychodów z usług telefonii stacjonarnej (o 8,2%) _ - napisała firma w komunikacie.

Liczba linii głosowych:

| (tys.) | 3Q07 | 3Q06 |
| --- | --- | --- |
| POTS | 8065 | 9053 |
| ISDN 2B+D | 858 | 954 |
| ISDN 30B+D | 275 | 268 |
| WLR | 460 | 0 |
| Razem | 9658 | 10275 |
Zgodnie z szacunkami Grupy TP, w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy rynek usług szerokopasmowych zwiekszył się jedynie o 6,2%, co było spowodowane spowolnieniem wzrostu popytu oraz presja cenowa wynikająca z wprowadzenia w ofertach BSA schematu cenowego z upustem względem cen detalicznych. Podobnie wskaźnik penetracji dla gospodarstw domowych na dzień 30. września 2007 roku wynosił 32,1%, co wskazuje na wyraźne spowolnienie tempa wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Spośród siedemnastu operatorów, którzy podpisali umowy o hurtowej odsprzedaży dostępów szerokopasmowych (BSA), sześciu wprowadziło już w tym roku swoje oferty. Spowodowało to presje cenowa i przyczyniło się do migracji około 91 tys. klientów (z czego 38 tys. w III kwartale). TP udało się skutecznie obronić udział w rynku narastająco pod względem aktywacji brutto na poziomie 45% w trzecim kwartale, co przełożyło się na wzrost liczby klientów usług szerokopasmowych TP o 26% (rok do roku). Jednak wskaźnik ARPU dla usług szerokopasmowych
zmniejszył się w pierwszych dziewięciu miesiącach o 21,5%. W efekcie, przychody zwiększyły się o 4,2%, co oznacza znaczne spowolnienie.

Liczba linii internetowych:
| (tys.) | 3Q07 | 3Q06 |
| --- | --- | --- |
| ADSL | 1948 | 1543 |
| SDI | 4 | 11 |
| BSA | 91 | 0 |
| Razem | 2043 | 1554 |

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.