Telefony komórkowe dla seniorów. Parada bliźniaków

Telefony komórkowe dla seniorów. Parada bliźniaków19.11.2009 12:18
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Do sprzedawców przemówiły wrześniowe wyniki badania Ericsson Consumer Lab, z których jasno wynikało, że najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej w Polsce są osoby powyżej 50 roku życia. Starsi użytkownicy komórek jeszcze latem w sklepach internetowych mieli do wyboru dwa modele dedykowanych sobie telefonów. Dziś już szesnaście

Batalia między producentami i sklepami nabrała jesienią wyjątkowych rumieńców. Na rynek trafiło kilka bliźniaczo podobnych do siebie produktów, sygnowanych jednak przez inne marki.

Telefon myPhone 105. simply doczekał się bliźniaka, w postaci komórki MaxCom MM400. Gdyby nie nieznacznie większy wyświetlacz w MaxComie, różniły by się jedynie nazwą. Jak się okazuje - nie tylko od siebie. Kilka dni temu na nasz rynek trafił niemal identyczny produkt z Austrii: Emporia TELME C110. Cała trójka - co ciekawe - wyraźnie różni się cenowo. MaxComa kupić można za niecałe 248 złotych, na Emporię przeznaczyć trzeba ponad 80 złotych więcej.

MyPhone w odpowiedzi zapowiedział rynkowy debiut telefonu myPhone 104. senior, w którym można dostrzec wyraźne podobieństwo do MaxComa MM500. Z kolei Swissvoice MP 01, który pojawił się w ofercie sklepów internetowych w listopadzie od MaxComa nie różni się prawie wcale. Różnica w cenie sięga jednak 50 złotych.

Na Polski rynek wkroczyli tymczasem światowi gracze w senioralno-komórkowym biznesie. Na początku września Era, jako pierwszy z wiodących operatorów, zaoferowała swoim abonentom komórkę wspomnianej już, austriackiej Emporii. Na przełomie października i listopada telefony tej znanej w zachodniej Europie firmy pojawiły się również w wolnej sprzedaży. Podobnie jak najbardziej chyba zaawansowane - i przy tym zdecydowanie najdroższe - telefony dla osób starszych, czyli szwedzkie Doro.

Polskie sklepy internetowe oferują dziś 1. telefonów dedykowanych osobom starszym. Wszystkie charakteryzują się prostą obsługą, dużą klawiaturą i dużymi cyframi na wyświetlaczu. Za najtańszy zapłacić trzeba poniżej 250 złotych. Cena najdroższego przekracza 700 złotych.

**[ Telefon dla seniora - sprawdź nowości, recenzje, testy ](

Ceny telefonów komórkowych dla seniorów w polskich sklepach internetowych:

  1. MaxCom MM400 - 248 zł
  2. MaxCom MM500BB - 250 zł
  3. Emporia TELME E 1000 - 265 zł
  4. myPhone 1050 simply - 266 zł
  5. Emporia LIFE - 299 zł
  6. Swissvoice MP 01 - 307 zł
  7. Emporia TELME E 1200 - 331 zł
  8. Emporia TELME C110 - 331 zł
  9. Doro HandleEasy 330 - 403 zł
  10. Emporia TIME V30 - 443 zł
  11. Doro HandleEasy 326gsm - 496 zł
  12. Doro PhoneEasy 342 - 539 zł
  13. Doro PhoneEasy 334 - 539 zł
  14. Emporia LIFE plus - 553 zł
  15. Doro PhoneEasy 345 - 576 zł
  16. Doro PhoneEasy 410 - 706 zł

Telefonu myPhone 104. senior nie ma jeszcze w ofercie żadnego sklepu internetowego, ale kiedy się pojawi, zajmie pozycję w czołówce. Sugerowana cena producenta to 249 złotych. Emporia TALKpremium jest natomiast niedostępna w internetowym sklepie Ery. Można ją kupić tylko w punktach sprzedaży operatora.

Telefony dla seniorów to dobry interes dla producentów. Przemawiają za tym nie tylko wyniki badań Ericsson Consumer Lab. Nie bez znaczenia dla ich popularyzacji był też start skierowanej głównie do starszych osób sieci wRodzinie.

Również z danych rynkowych wynika, że gra jest warta świeczki. MyPhone 105. od premiery do końca października znalazł 25 tysięcy nabywców, a wrocławska firma liczy, że do końca roku sprzeda kolejne 29 tysięcy sztuk. Z kolei MaxCom MM500 przez kilka miesięcy plasował się wysoko wśród najczęściej kupowanych telefonów w sklepach Vobisu.

Raport opracowany przez redakcję serwisu Fortel.info oraz Ceneo.pl. Ceny uaktualniane na dzień 15 listopada 2009 roku.
**[ Telefon dla seniora - sprawdź nowości, recenzje, testy ](

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.