Telefon zamawia kawę dla chorych

Telefon zamawia kawę dla chorych11.04.2011 09:58
Źródło zdjęć: © myvoice

Kanadyjscy badacze z Uniwersytetu w Toronto opracowali aplikację na multimedialny telefon iPhone, która osobom z autyzmem lub mającym problemy z mówieniem pomaga w komunikowaniu się

Po dotknięciu ekranu iPhone'a, telefon "wymawia" głośno słowa, które mogą być potrzebne w danej sytuacji. Jak wyjaśnia komunikat uniwersytetu, jest to możliwe dzięki temu, że nowoczesne telefony mogą "wiedzieć", gdzie się znajdują. Zatem jeśli użytkownik takiego telefonu wchodzi do jednej z kafeterii popularnej sieci, na ekranie pojawiają się słowa, które mogą się tam przydać - chociażby nazwy ciastek oferowanych przez tę sieć.

Źródło zdjęć: © (fot. myvoiceaac.com)
Źródło zdjęć: © (fot. myvoiceaac.com)

Zasób słów "znanych" nowej aplikacji dla iPhone'a nie jest jednak zamknięty. Sami zainteresowani czy opiekunowie osób chorych mogą na specjalnej stronie internetowej dodawać nowe, potrzebne słowa. Jak można przeczytać na stronie internetowej, gdzie obecnie jest dostępna testowa wersja aplikacji, słowa potrzebne danej osobie są zapisywane na serwerze obsługującym program. Zatem w razie utraty czy zmiany telefonu można łatwo ponownie korzystać z potrzebnego zasobu słów.

Jak można przeczytać na stronach internetowych Uniwersytetu w Toronto, aplikację nazwaną myVoice można od minionej środy pobrać na iPhone'a z internetu. Dostępna też będzie wersja aplikacji dla telefonów korzystających z systemu Android. Projekt jest jednym z wielu, nad którymi pracuje się na uczelni w Toronto w ramach programu TAGlab, czyli Technologies for Aging Gracefully Lab (laboratorium technologii dla starzenia się z wdziękiem).

Szef projektu MyVoice, Alexander Levy, cytowany w komunikacie mówił, że obecnie ponad 9. proc. osób z problemami w komunikowaniu się korzysta z bardzo prymitywnych narzędzi pomocy lub nie używa żadnych. Alexandra Carling-Rowland z Uniwersytetu w Toronto, specjalizująca się w problemach afazji, podkreśliła w komunikacie, że nowa aplikacja pozwala zwiększyć niezależność i polepszyć komfort życia osób mających kłopoty z mówieniem. Jest obecnie nawet używana w jednej ze szkół w Toronto.

Obecnie aplikacja jest bezpłatna. Docelowo, kiedy zostanie opracowana do końca, trzeba będzie za nią płacić, około 30 dolarów miesięcznego abonamentu (to mniej więcej tyle ile dziesięć biletów komunikacji miejskiej w Toronto lub trzy godzinowe stawki płacy minimalnej).

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.