Technologie dla zdrowia - wybrano półfinalistów trzeciej edycji Huawei Startup Challenge

Technologie dla zdrowia - wybrano półfinalistów trzeciej edycji Huawei Startup Challenge30.01.2023 09:24
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Materiał prasowy: Startup Academy

Innowacyjne rozwiązania oraz nowe technologie mogą mieć wpływ na poprawę kondycji fizycznej oraz psychicznej jej użytkowników. Potwierdzają to pomysły startupów, które wzięły udział w trzeciej edycji konkursu Huawei Startup Challenge. Ze zgłoszonych 168 wyjątkowych rozwiązań, do półfinału Kapituła wybrała 20 najbardziej obiecujących projektów, które wezmą teraz udział w przygotowanej ścieżce wyzwań.

Celem trzeciej edycji konkursu organizowanego przez firmę Huawei wraz ze Startup Academy jest wsparcie polskich startupów pozytywnego wpływu, które tworzą technologie na rzecz ochrony

i poprawy zdrowia. Kapituła złożona z przedstawicielek oraz przedstawicieli świata nauki i biznesu nominowała 20 najbardziej nowatorskich projektów, które przeszły do półfinału konkursu. Wybrane firmy to: OASIS Diagnostics, Smarter Diagnostic, MIM Solutions, Acellmed, PioLigOn, Neviscope, Clebre, MXLabs, Uhura Bionics, Breather ONE, BioCam, Hashiona, Cancercenter.AI, Cardiolens FFR-CT Pro, Q-LAC Sport. Science, Visual Tech - Lab, RSQ Technologies, PhiLabs, MAMENO oraz enzo.

Zgłoszone projekty odpowiadały na wyzwania związane z ochroną zdrowia, profilaktyką i budowaniem pozytywnych nawyków. Ponad 40% startupów biorących udział w konkursie zaprojektowało mobilne aplikacje dla użytkowników, natomiast 5% firm zakładało stworzenie ubieralnych urządzeń monitorujących pracę organizmu. Nie zabrakło rozwiązań wpisujących się w branżę medtech - 21% zgłoszonych pomysłów można zastosować do ratowania życia, profilaktyki, czy też leczenia różnorodnych dolegliwości. Wiele firm zdecydowało się podjąć w swoich projektach tematykę zdrowia psychicznego. Technologie związane z leczeniem depresji, zaburzeń lękowych bądź oferujące niezbędną pomoc w kryzysie psychicznym stanowiły 9% zgłoszeń. Budowę innowacyjnych narzędzi najczęściej opierano na wykorzystaniu Big Data. 

"Jesteśmy podekscytowani, widząc tak różnorodną gamę projektów, które dotyczą ważnych kwestii związanych ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Oprogramowanie do nieinwazyjnej diagnostyki, systemy wspierające zarządzenie bólem i stanem zdrowia psychicznego pacjentów, technologia do interpretacji wyników badań laboratoryjnych czy leczenie depresji i stanów lękowych za pomocą Wirtualnej Rzeczywistości - wszystkie te oraz pozostałe zgłoszone projekty mają potencjał, aby wywrzeć rzeczywisty wpływ na życie ludzi w Polsce i na świecie. Z niecierpliwością czekamy na efekty wyzwań, w których weźmie udział 20 startupów wybranych do półfinału. Jestem dumny, że trzecia już edycja Huawei Startup Challenge budzi tak duże zainteresowanie i otrzymujemy tak wiele ciekawych zgłoszeń - powiedział Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska. 

, Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

W trakcie półfinału, twórcy najlepszych dwudziestu projektów zmierzą się z przygotowanymi dla nich zadaniami, które mają na celu popularyzację oraz usprawnienie stworzonych przez nich rozwiązań. Twórcy projektów będą musieli m.in. zaprezentować swój pomysł w formie krótkiego pitch’a oraz pokazać, w jaki sposób użytkownicy będą z niego korzystać. 

"Konkurs Huawei Startup Challenge po raz kolejny okazał się wartościową platformą do zaprezentowania potencjału i możliwości polskich startupów z sektora ochrony zdrowia. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej inicjatywy i obserwować postępy oraz sukcesy wybranych projektów. Gratulujemy wszystkim twórcom, których projekty zakwalifikowały się do następnego etapu naszego wyzwania" - powiedział Michał Misztal, CEO Startup Academy.

Do finału konkursu wejdzie 10 najlepszych projektów, a jego zwycięzcy zostaną wyłonieni pod koniec lutego. Huawei ufundował trzy nagrody pieniężne dla trzech najlepszych startupów o łącznej wartości 200 tys. złotych – 100 tys. dla zwycięzcy oraz 60 tys. i 40 tys. zł odpowiednio dla startupów, które zajmą miejsce drugie i trzecie. Formuła konkursu przewiduje także nagrody specjalne od Huawei i partnerów programu. 

Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, Agencji Badań Medycznych i Pracodawców RP, a także pod patronatem medialnym takich redakcji jak Forsal.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Wirtualna Polska, InnPoland, Mam Startup, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, eGospodarka.pl, ISBNews, ISBTech, Biotechnologia.pl, Medical Press, Polityka Zdrowotna, Med Express oraz Rynek Zdrowia. 

Huawei Startup Challenge 3 skierowany jest do początkujących przedsiębiorców tworzących technologie pozytywnego wpływu, którzy dzięki udziałowi w konkursie mają szansę dotrzeć ze swoim pomysłem do przedstawicieli międzynarodowych i polskich firm, uzyskać wartościowy mentoring, szeroką promocję w mediach oraz zaistnieć z innowacyjną działalnością na rzecz ludzkiego zdrowia na jednej z największych startupowych scen w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inicjatywie Huawei, startupy mają szansę pokazać siłę technologiczną Polski na skalę europejską i globalną.

Materiał prasowy: Startup Academy
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.