Tablice reklamowe rozpoznające wiek i płeć

Tablice reklamowe rozpoznające wiek i płeć27.12.2010 11:46
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Klienci hipermarketów zauważają coraz większą liczbę multimedialnych tablic reklamowych, które wyświetlając klipy wideo, mają zachęcić do nabycia tych albo innych towarów.

Dotychczas skuteczność oddziaływania tych stosunkowo kosztownych reklam była trudna do udowodnienia. Ze względu na brak solidnych danych firmy z branży nośników reklamowych miały problemy z przekonaniem klientów do multimedialnych billboardów –. szczególnie w czasach kryzysu.

Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. heise-online.pl)

Jak jednak informuje magazyn "Technology Review", z odsieczą właśnie przybywa Intel. Przejęta przezeń niedawno spółka CognoVision jest autorem oprogramowania do rozpoznawania twarzy, za pomocą którego da się ustalić płeć i przybliżony wiek osoby stojącej przed cyfrowym panelem reklamowym. Posługując się tanimi kamerami zamontowanymi w billboardach, będzie można sprawdzać, czy reklama przekonała odbiorcę do zakupów. Przyszłe wersje oprogramowania mają nawet automatycznie wyświetlać klipy dostosowane do konkretnych klientów.

Jose Avalos, dyrektor działu odpowiedzialnego za ten projekt, spodziewa się, że system opracowany przez CognoVision w przyszłym roku trafi do pierwszych hipermarketów w USA. Intel już od dwóch lat interesuje się elektroniczną reklamą. W ubiegłym roku koncern nawiązał współpracę z Microsoftem: firmy chcą zaprojektować system zarządzania wyświetlaczami cyfrowymi, który działałby pod kontrolą Windows i wykorzystywał procesory Core i5 lub i7. W listopadzie do inicjatywy przyłączył się NEC – Japończycy wnieśli do przedsięwzięcia własną platformę zarządzania materiałami wideo.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.