Szuflada do podgrzewania - czy warto kupić?

Szuflada do podgrzewania - czy warto kupić?06.09.2017 12:56
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

W nowoczesnych kuchniach coraz częściej montuje się szuflady do podgrzewania. Urządzenie to nie tylko pozwala ogrzać kuchenne naczynia, ale również utrzymać w cieple przygotowaną potrawę, bez stresu, że wyschnie lub się przypali. Choć nie jest to tanie urządzenie, warto rozważyć jego zakup, zwłaszcza, jeśli spędzamy w kuchni dużo czasu.

Oczywiście, zanim wybierzemy się do sklepu po szufladę, warto sprawdzić czy nasz piekarnik posiada funkcję podgrzewania naczyń. Jeśli jej nie ma, a szuflada to gadżet, bez którego nie wyobrażamy sobie dalszego funkcjonowania, zobaczmy, na co powinniśmy zwrócić uwagę.

Jak to działa?

Obecnie na rynku dostępne są dwa rodzaje szuflad. Pierwsze - służą do ogrzewania naczyń kuchennych, zaś drugie są bardziej nowoczesne i dodatkowo zostały wyposażone w funkcję obróbki termicznej potraw. Jednym słowem, urządzenie przyda nam się wtedy, gdy nie chcemy zbyt długo przetrzymywać przygotowanych potraw w piekarniku, obawiając się ich wyschnięcia.

Działanie szuflad opiera się dwóch zasadach - spełniają one swoją rolę dzięki zamontowanej wewnątrz płycie ze szkła ceramicznego lub nawiewie gorącego powietrza. Oba sposoby mają swoich zwolenników, jak i przeciwników. Jednak w tym przypadku, nieco lepsze wydają się szuflady wykorzystujące nawiew powietrza. Działa on bowiem na zasadzie termoobiegu, dzięki czemu ciepło równomiernie rozchodzi się po całym wnętrzu szuflady.

Rozmiary szuflad

Standardowa szuflada ma około 6. centymetrów szerokości i głębokości oraz 14 centymetrów wysokości. Zmieścimy w niej sześć talerzy obiadowych oraz około 40 filiżanek do espresso. Oczywiście, na rynku dostępne są również urządzenia większe, wysokie nawet na 30 cm i mieszczące dwanaście talerzy oraz 80 filiżanek espresso. Jednak tak duże szuflady najlepiej sprawdza się w profesjonalnym biznesie gastronomicznym. Do domowego użytku wystarczy nam spokojnie jej mniejsza wersja. Warto również wspomnieć o tym, że w większości modeli maksymalne obciążenie wynosi 25 kg i co ważne, powinniśmy się tego trzymać, ponieważ jeśli do szuflady załadujemy zbyt dużo naczyń, może to spowodować nieodwracalne uszkodzenia urządzenia.

Zużycie prądu

Szuflady do podgrzewania nie są urządzeniami, które pobierają bardzo dużo energii elektrycznej. Maksymalnie jest to około 1 kWh, więc ich eksploatacja nie wpływa w zbyt dużym stopniu na wysokość comiesięcznego rachunku za prąd. Powinniśmy jednak pamiętać, że nieco wyższym poborem energii charakteryzują się szuflady z funkcją termicznej obróbki żywności.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Stopień i zakres regulacji temperatury

Większość szuflad do podgrzewania ma możliwość regulacji temperatury w granicach od 3. do 85 stopni Celsjusza. I tak - w temperaturze do 40 stopni podgrzewamy filiżanki, do 60 stopni - talerze, zaś do 85 - brytfanny czy naczynia do zapiekania. Za to do podgrzewania potraw i rozmrażania, właściwa jest temperatura między 70 a 85 stopni Celsjusza.

Funkcje dodatkowe

Szuflady do podgrzewania są wyposażone w wiele funkcji dodatkowych, podobnych do tych dostępnych np. w piekarnikach lub kuchenkach mikrofalowych. Najczęściej spotykane to minutnik, pozwalający zaprogramować czas podgrzewania naczyń lub potrawy (nawet do czterech godzin) oraz opcja opóźnionego startu (maksymalnie do 9 godzin i 5. minut), która uruchamia urządzenie po wybranym przez nas czasie.
Bardziej zaawansowane modele są wyposażone także w odpowietrznik, służący do utrzymywania wilgotności wewnątrz komory na oczekiwanym przez nas poziomie. Pozwala to np. przeciwdziałać wysuszeniu delikatnych potraw mięsnych. Przydatnym elementem, uzupełniającym szuflady do podgrzewania, są maty antypoślizgowe, sprawiające, że naczynia w szufladzie podczas jej otwierania i zamykania nie będą się przesuwać. Taką matę możemy bez problemu wyczyścić za pomocą wilgotnej szmatki. Pamiętajmy jednak, że przed ponownym umieszczeniem w szufladzie należy ją dokładnie wysuszyć.

Kwestia bezpieczeństwa

Zdecydowana większość dostępnych na rynku szuflad posiada opcję tzw. chłodnego frontu, co oznacza, że przód szuflady nie nagrzeje się nawet podczas długotrwałego użycia. To ważne zwłaszcza wtedy, kiedy po naszej kuchni bez przerwy kręcą się małe dzieci. Droższe modele oferują także systemy chroniące szufladę przed przegrzaniem oraz możliwość automatycznego wyłączania.

Szuflada do podgrzewania to urządzenie nie tylko dla profesjonalistów. Ze względu na niewielkie rozmiary z powodzeniem zmieści się w każdej, nawet niewielkiej kuchni. Wadą szuflad grzewczych jest ich stosunkowo wysoka cena. Najprostsze modele kosztują około 150. zł, natomiast za te bardziej zaawansowane przyjdzie nam zapłacić powyżej 3000 zł.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.