Szef Motoroli: Samsung upadnie śladem Nokii i Blackberry

Szef Motoroli: Samsung upadnie śladem Nokii i Blackberry09.02.2015 09:37
Źródło zdjęć: © chip.pl

W wywiadzie udzielonym Forbsowi prezes Motoroli opowiadał przede wszystkim o własnej firmie, ale nie omieszkał też wbić kilku szpilek konkurencji.

Jedno trzeba przyznać - Motorola rośnie w siłę. W ostatnim kwartale sprzedała ponad 10 milionów smartfonów, co w porównaniu do tego samego okresu z zeszłego roku oznacza wzrost o 118 proc. Właścicielem firmy jest teraz koncern Lenovo i według Chińczyków jeszcze 4-6 kwartałów i Motorola zacznie znowu przynosić zyski.

Aby to się stało, firma planuje ogólnoświatową ekspansję. Da się to zauważyć również w Polsce, ale znacznie ważniejszy dla Motoroli jest niewątpliwie powrót na rynek chiński, gdzie wprowadzone zostały do sprzedaży modele Moto G, Moto X i Moto X Pro. Warto też wspomnieć, że w okresie, gdy Motorola pozostawała własnością firmy Google, jej produkty dostępne były tylko w 10 krajach. Obecnie jest ich 50, a w tym roku ma dojść jeszcze 10-15 nowych.

Prezes Motoroli, Rick Osterloh, uważa, że największą siłą tej marki jest oferowanie produktów klasy premium, ale w cenach tańszych niż konkurencja. Przyznaje też, że niedługo na rynek wyjdzie model wyposażony w procesor Snapdragon 810, który oczywiście ma być zarówno tańszy jak i lepszy od smartfonów premium konkurencji. Osterloh stwierdza przy tym, że wielu klientów zaczyna zdawać już sobie sprawę, że za telefony premium nie trzeba płacić sum przekraczających 600 dolarów i że właśnie takie windowanie cen może zgubić Samsunga. Jak twierdzi COO Motoroli, co siedem lat dochodzi na tym rynku do poważnych przetasowań i firmy, które kiedyś były na szczycie, są teraz na dnie. Tak było z Nokią, tak jest z Blackberry i tak może być - według Ricka Osterloha - również z Samsungiem.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Samochody: laserowy sposób na jazdę we mgle

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.