Szał na rynku zakupów online. Sprawdź, ile teraz na nie wydajemy

Szał na rynku zakupów online. Sprawdź, ile teraz na nie wydajemy27.06.2022 14:14
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał partnera: Interaktywnie.com

Rynek e-commerce w 2019 roku był wart ponad 3,5 miliardów dolarów, a szacuje się, że do 2023 roku może sięgnąć poziomu 6,5 miliarda. Rynek od lat zdominowany jest jednak przez marketplace'y, takie jak Amazon, Alibaba, Zalando czy lokalnie, w Polsce, przez Allegro - czytamy w najnowszym ebooku portalu o merketingu - Interaktywnie.com.

Ebook Interaktywnie.com możesz pobrać w pdf za darmo tutaj:

Dominacja marketoplace'ów generuje wyzwania dla mniejszych graczy, którzy z oczywistych względów nie mogę ścigać się z gigantami na innowacje. Co więc pozostaje właścicielom niewielkich firm?

Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw nie są pozostawieni sami sobie. Cały sektor firm technologicznych kieruje swoje oferty właśnie do maluczkich, udostępniając rozmaite ready-to-use i no-code rozwiązania, które mocno obniżają próg wejścia do świata sprzedaży w internecie. Można i warto z nich korzystać, ale trzeba robić to rozsądnie, nie fetyszyzując technologii samej w sobie, tylko skupiając się na doświadczeniu użytkownika.

Mobile-first to klucz do serc konsumentów i Google'a

Jak zbudować dobrą firmową stronę internetową?

Jak podkreślają w ebooku eksperci Interneatywnie.com, użytkownik nie może w żadnym momencie się frustrować. Wyszukiwarka powinna więc podpowiadać wybrane opcje, nie zważając na błędy i literówki, system rekomendacji podpowiadać komplementarne lub podobne produkty, a informacje na karcie produktu rozwiewać wszystkie wątpliwości. I to wszystko musi działać idealnie na mobile'u, także dlatego, że Google na to "patrzy" i ocenia, bo:

  • 75% użytkowników urządzeń mobilnych woli witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych
  • 48% uważa, że firmy, których strony nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, nie dbają o biznes i klientów
  • 50% osób stwierdziło, że nawet jeśli podoba im się biznes, będą z niego korzystać rzadziej, jeśli strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych

Google już w 2015 ogłosił plan aktualizacji swojego algorytmu, który miał premiować wyniki wyszukiwania prezentowane w sposób przyjazny dla mobile'a i potem tylko zwiększał na to nacisk. Dzisiaj wyszukiwarka ta indeksuje treści mobilne i wykorzystuje je do decydowania o tym, jak uszeregować wyniki. - Sklep musi posiadać dobrze skonstruowaną wersję mobilną. Takie witryny wspiera m.in. Google, który w 2018 roku wprowadził strategię Mobile First Index. Oznacza to, że podczas hierarchizowania stron w wyszukiwarce pierwszym wyborem będzie jej wersja mobilna, a nie desktopowa. Kolejny mechanizm – Speed Update Google – wprowadził uzależnienie pozycjonowania strony od szybkości jej ładowania w wersji mobilnej - pisał w Interaktywnie.com Tomasz Korczyński, ekspert ds. technologii marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej z Oracle.

Strona firmowa zoptymalizowana pod google

Eksperci cytowani w ebooku Interaktywnie.com podkreślają, że Google idzie jednak znacznie dalej. W 2020 ogłosił Core Web Vitals, czyli zestaw wskaźników związanych m.in. z performance'm i stabilnością wizualną. Wśród nich wyróżnione zostały 3 uniwersalne metryki, na podstawie których oceniany jest UX strony internetowej. Każdy z nich reprezentuje odrębny aspekt: ładowanie, interaktywność i stabilność wizualną, wraz z zakresami wartości: dobry, wymagający optymalizacji oraz słabej jakości.

  • Largest Contentful Paint (LCP) mierzy wydajność ładowania treści. Mierzy czas jaki jest potrzebny do pełnego załadowania się największej jednej porcji treści. Dobry wynik nie powinien przekraczać 2,5 sekundy (mierzony od rozpoczęcia pobierania strony).
  • First Input Delay (FID) mierzy czas do uaktywnienia pierwszego interaktywnego elementu stron. Zalecany jest FID mniejszy niż 100 milisekund.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) odnosi się do stabilności treści www. Aby zapewnić dobre wrażenia użytkownika, strony powinny utrzymywać CLS mniejszy niż 0,1.

Google chce, by strony, które pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania były nie tylko rzetelne, ale również przyjazne. A to oznacza, że intuicyjny dla użytkownika design stanie się jeszcze ważniejszy niż dotychczas.

Cały ebook możesz pobrać tutaj:

Materiał partnera: Interaktywnie.com
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.