Światowy rynek tabletów

Światowy rynek tabletów07.11.2012 10:13
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W III kwartale na rynek trafiło 27,8 mln tabletów. To o 6,7 proc. więcej niż w II kwartale i 49,5 proc. więcej niż w III kwartale 2011 roku - wynika z danych IDC.

Spada udział Apple w rynku tabletów - z 65,5 proc. w II kwartale do 50,4 proc. w III kwartale - głównie dzięki bardzo dobrym wynikom Samsunga i Amazona.

Vendor 3Q12 mln szt. 3Q12 udział 3Q11 mln szt. 3Q11 udział Zmiana rok do roku
Apple 14,0 50,4% 11,1 59,7% 26,1%
Samsung 5,1 18,4% 1,2 6,5% 325,0%
Amazon 2,5 9,0% nd. nd. nd.
Asus 2,4 8,6% 0,7 3,8% 242,9%
Lenovo 0,4 1,4% 0,2 1,1% 100,0%
Pozostali 3,3 12,2% 5,4 28,9% -38,9%
Razem 27,8 100% 18,6 100% 49,5%

Świetlana przyszłość tabletów

W ciągu całego 201. roku liczba sprzedanych smartfonów i tabletów sięgnie 821 milionów, a w roku następnym przekroczy miliard - szacuje firma analityczna Gartner. W ciągu czterech lat potroi się liczba tabletów kupowanych dla pracowników przez firmy i korporacje.

Carolina Milanesi, wiceprezes firmy ds. badań, powiedziała podczas odbywającego się w Barcelonie sympozjum ITxpo 2012. że chociaż sprzęt mobilny nie zastąpi całkowicie komputerów PC, zwłaszcza jeśli chodzi o zastosowania korporacyjne, to wszechobecność smartfonów i coraz większa popularność tabletów już teraz zmienia to, jak firmy postrzegają wykorzystanie ich w pracy.

Coraz więcej działów IT zaczyna dopuszczać możliwość wykorzystywania prywatnych urządzeń w firmowych sieciach. To tzw. strategia BYOD (ang. Bring Your Own Device) zakładająca, że część pracowników zamiast korzystać ze służbowych telefonów czy komputerów po prostu przynosi do pracy własny sprzęt.

Według Gartnera może to z jednej strony przysporzyć administratorom IT więcej problemów związanych z bezpieczeństwem danych, z drugiej - znacząco wpływa na mobilność pracowników. Nie bez znaczenia są też oszczędności związane np. z potrzebą mniejszej liczby stałych, stacjonarnych stanowisk w siedzibie firmy.

_ "W 2016 roku dwie trzecie mobilnych pracowników będzie posiadało smartfon, a 40 proc. tzw. siły roboczej będzie mobilne" _ - powiedziała Milanesi, dodając, że znaczącym akceleratorem tego trendu będą tablety. Coraz więcej firm dostrzega ich użyteczność i wyposaża w nie swoich pracowników.

Gartner szacuje, że do 201. roku liczba kupowanych przez firmy tabletów wzrośnie trzykrotnie i osiągnie liczbę 53 mln sztuk rocznie (z 13 mln w 2012 roku).

Źródło: Telepolis/PAP

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.